förändringar.


kära hjärtan, ni som läser min blogg fastän uppdateringarna långt i från är rutinmässiga och att bilderna är för få. jag tycker det är okej att det är så, jag är ju ändå på resa, minsann!! och det är så fint att ni tycker det är okej ni med. stora förändringar kommer dock lastade snart. både när det gäller min resa och min lilla blogosfär, positiva förändringar, såklart. sådana som gör mig så väldans pepp, pepp, pepp!! men det tar vi om några dagar. först vill jag dela med mig utav en liten lista på sådant jag gjort och älskat hittils på mitt äventyr i ubud, bali. 

♡ hängt på yoga barn | jag köpte ett one week unlimited class-card och har nu blivit förälskad i nya yoga-former som jag bestämt tänker ta med mig och praktisera även när jag inte är här! som pranayama, womens circle, nada yoga, yoga nidra, vinyasa slow, restorative och yin yoga. 

♡ blivit stammis | på KAFÉ, art kafé och garden kafé. KAFÉ är min absoluta favorit, de serverar maten ur älskvart stiligt porslin (keramik-kärleken, åh) och det är hur tokigt mysigt som helst att slå sig ner på några kuddar på golvet. överallt serveras supergooda smoothies och fräscha fruktiga drinkar, raw food, veganvänligt och organic. oh, la, la, la.
 

♡ läst, läst, läst | jag har påbörjat resans tionde underbara bok (en kan ju minsann räkna med en hel del bokrecentioner när jag kommer hem). och det är min andra utav den åh-så-inspirerande kvinnan elizabeth gilbert. big magic - creative living beyond fear heter boken. F A N T A S T I S K.

♡ små fina äventyr | träffat apor i the monkey forest, kikat på skärmhimlen från kuta beach (och passerat nattlivet och varit glad att det inte var i kuta jag beslutat mig för att spendera mina två första bali-veckor. inte min kopp te. men om en älskar klubbliv och att träffa skandinaver och australiensare i cirka 18-22 års-åldern så är det en annan femma), promenerat förbi risfält efter risfält, sovit i samma rum som ödlor och väckts utav tunna tuppars hispiga galande ungefär varannan morgon.

♡ ordbyten | träffar en hel drös magiska människor som har skänt mig inspiration, kramar och leende. ubud alltså, både balineser och alla yogis som besöker yoga barn kan utan tvekan beskrivas som m a g i s k a.

 

♡ skrivit, skrivit, skrivit. | jag har känt så himla mycket de senaste dagarna. tårar, insikter, lyckorus, nya plander, drömmar, summeringar, rädslor som bubblat upp till ytan och den där själsliga ro:n som äntligen har rotat sig fast i min kropp och skäner varje dag en slags självklarhetskänsla till allt som händer mig och allt jag upplever. en känsla jag hoppas att kunna beskriva och dela med mig utav i framtiden.

 

men först: förändring.

 


Kommentarer
Postat av: kattis

men! blir så himla nyfiken!

har ett par frågor till dig, om du vill svara:
1) har du med dig din systemkamera på resan? jag ska till nya zeeland en månad i vinter, vill packa så lätt som möjligt men kanske dumt att dra in på just kameran? (minns du mig förresten, det var jag som bad dig om råd innan du åkte iväg, och du skrev ett fantastiskt inlägg om att designa sitt eget äventyr? det blev nz alltså, för mig med, det kändes rätt i hjärtat. asien, australien och resten av världen tar jag sen. tack igen för fina råd och tankeställare<3)
2) vill du dela med dig av några tips på boenden i nz? jag anländer till auckland om tre veckor och ska sen ta mig runt både nordön och sydön, så alla tips är jättetacksamma!
3) har du tagit dig runt med intercity eller ngt annat? har du haft ett busspass?
4) dina favoriter hittills i nz? och kanske något ställe som du inte rekommenderar?

egentligen tänkte jag bara fråga om kameran men det blev lite till. glad om du vill svara, här eller på min mail, men förstår om du inte har tid. puss på dig vackraste hannah!

2015-12-02 @ 22:14:52
Postat av: Emilia

blir så himla inspirerad av dig!
på något sätt så känns det som om att vi är väldigt lika, därför är det så skönt att jag kan titta in här och på din Instagram och få höra om dina upplevelser, tankar och förändringar!

kram

2015-12-02 @ 22:35:00
URL: http://eewmiliaa.blogg.se
Postat av: ISA

men vilket otroligt härligt inlägg, bra saker som händer ju! så spännande :)

2015-12-02 @ 23:16:29
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Ebba

åh vad härligt. praktiserar bland annat yoga nidra, och tycker det är helt fantastiskt när man lyckas gå in i sitt allra innersta och bara vila där.

2015-12-04 @ 20:57:44
URL: http://moonandsun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0