om nyheter och frågelåda.


allra käraste ni ♡ | nu är det såhär att jag har pysslat med ett nytt litet projekt, en hemsida, skulle man kunna säga. och det känns så himla r-o-l-i-g-t, som en ny era, ungefär! nästa vecka kommer jag dela med mig utav alltet, men för nu tänkte jag att vi öppnar upp frågelådan. jag tänkte sammanställa ett inlägg med forna och nya frågor, alla de där som jag har och inte har svarat på så att du som är pirrig och pepp på äventyr i andra länder kan få hjälp och inspiration. vad sägs som det, huh?

så, fråga vad du vill nu så svarar jag på min nya plattform i nästa vecka. åh, så pepp jag är, pirrigt!! tusen kramar, er Hannah.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Kan du inte skriva ihop en lista med tips från resan samt de mest värda platserna att besöka i Nya Zeeland? Är sugen på att göra en liknande resa :)

2015-12-12 @ 03:47:31
Postat av: Anonym

Hur mycket kostade din resa?

2015-12-12 @ 07:11:35
Postat av: Clara

Vad var bäst och vad var jobbigast med att resa ensam? Någon rolig kulturskillnad mellan NZ och Sverige? :)

2015-12-12 @ 08:08:29
Postat av: Anonym

Hej, jag är en sjuttonårig tjej och har följt dig i cirka 2 år. Jag ville bara säga att du är en sån himla stor inspiration för mig och att dina texter har hjälpt otaliga gånger. Så jag undrar om du har några tips för en vilsen tonårssjäl som en kan dra visdom av när det är tufft? Kramar Carolina

2015-12-12 @ 08:12:07
Postat av: Amanda

Jag har några frågor:

Jag fattar grejen med WWOOF och är själv mycket nyfiken på att resa så. Men hur funkar hemsidan? Betalar man en engångskostnad för att bli medlem? Är det för hela wwoof worldwide eller är det ett medlemskap per land som gäller?


Vilka slags gårdar sökte du dig till? Vilka slags sysslor ägnade du dig åt om dagarna och i hur många timmar ungefär?

Hur fick du enklast kontakt med människor under resan?

Vad drömmer du om för vardag nu, när du är hemma igen?


Spännande med ny hemsida! KRAM

2015-12-12 @ 13:45:26
Postat av: Filippa

Åh så kul detta låter, jag blev med otroligt peppad nu att få läsa alla kommande svar!! :)

Åh, jag vill veta så mycket, allt i princip!

- Hur länge har du sparat till denna resa?
- Var du väl förbered när du kom till NZ, hade du "läst på" mycket om landet och förberett dig till vilka ställen du gärna ville till? :)
- Vad var det som fick dig att ta sista steget till att göra denna resa? :)
- Var du någonsin rädd för att resa ensam och som ung kvinna dessutom, jag vill minnas att du skrivit något om det? :)
- Ser du på dig själv och din omgivning med andra ögon nu?
- Skulle du göra något liknande igen? :)
- Har du hållit kontakten med de nya människor du träffat?
- Har du någon tanke inför vad du vill göra i livet nu, fortsätta studera eller har du andra tankar? :)

Förlåt för så många frågor, men jag är så nyfiken! ♥ Kram!

2015-12-12 @ 14:55:20
Postat av: Maja

Å bästa Hannah! Hur gjorde du för att lära känna alla personer på din resa? Började du bara prata med någon eller hur gjorde du? Kram

2015-12-14 @ 08:47:02
Postat av: Cassandra

Vilken typ av väska hade du och hur mycket hade du packat med dig? Tack för en fin blogg och e oerhört inspiration Kram

2015-12-14 @ 09:07:21
URL: http://cassandraolsson.blo.gg
Postat av: Cassandra

Vilken typ av väska hade du och hur mycket hade du packat med dig? Tack för en fin blogg och e oerhört inspiration Kram

2015-12-14 @ 09:07:21
URL: http://cassandraolsson.blo.gg
Postat av: Cassandra

Vilken typ av väska hade du och hur mycket hade du packat med dig?

Ser fram emot att följa dig på din nya hemsida; jag har följt dig i cirka 4 år nu och blir alltid lika inspirerad av dina magiska texter. Kram på dig fina Hannah

2015-12-14 @ 09:11:00
URL: http://cassandraolsson.blo.gg
Postat av: förlusten

hej!
jag funderar också på att åka någonstans. hitta mig själv i något annat land. jag har redan varit i australien o nz tidigare med mitt ex. resan var underbar stundtals, men gick mest ut på att ha heta diskussioner och småtjafsa konstant.
vilket sög och jag längtade hem.

jag var till bali i augusti/september för att hitta mig själv. eller mer för att fly. då reste jag med en kompis och vi gjorde saker heela tiden. kan nog räkna på min hand dagar/kvällar som jag var ensam.

sedan var planen att åka till nz i november, men jag har fortfarande inte kommit dit. min kompis (som jag reste med på bali) är redan där, men hänger med backpackers osv, men frågar när jag kommer. vilket är sådär då jag inte är säker på om jag pallar nu.

mitt huvud är full av hjärnspöken o jag funderar på att gå o snacka med någon. kankse även fixa en egen lägenhet.
kände du att det blev bättre när du flyttade hemifrån?

hur var yogan osv i ubud? tror du att jag hade hittat ro, eller kan man finna denna ro någon annanstans? typ genom att flytta till en lght?

puss.
/❤

2015-12-14 @ 10:21:04
Postat av: madelene

åkte du till nz med work and holiday-visa (1år) eller turistvisa (3månader)?
får man jobba för boende på turistvisa? (om du åkte dit med ett sådant..)

ta hand om dig!

2015-12-14 @ 10:26:40
Postat av: madelene

åkte du till nz med work and holiday-visa (1år) eller turistvisa (3månader)?
får man jobba för boende på turistvisa? (om du åkte dit med ett sådant..)

ta hand om dig!

2015-12-14 @ 10:26:40
Postat av: linnea

vill bara fråga om din förvandling. du känns som en annan person än du var för några år sedan, har följt din blogg i flera år. kan du inte reflektera över hur du har förändrats som person. tänker allt från stil till intressen och rent psykiskt. vore intressant om du kunde sätta ord på det :) kram

2015-12-15 @ 17:30:32
Postat av: Anonym

I min släkt är det fortfarande vanligt med köttbullarna och laxen på julbordet och det veganska utbudet är ganska dåligt (även fast jag inte är ensam vegan i släkten) så därför vill jag i år ta med mig vegovänliga grejer som alla kan smaka utav! Dock tycker jag inte att det är jätteroligt att stå i köket och speciellt inte att "experimentera". Men jag vill så gärna bjuda på något gott och samtidigt göra julbordet snällare! Jag vet att det är uppskattat att ta med sig när en går bort! Tänker du fixa veganska härligheter till julbordet iår? Har du några (enkla!) tips?

2015-12-15 @ 18:46:52
Postat av: Lovisa

Vad tänker du om den spirituella "världen"? Allt från kraften i mineraler och stenar till mindfulness! <3

2015-12-16 @ 00:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0