och alla böcker som ska följa mig genom livet.

i dagboken skriver jag om känslorna, i bland om dagarna, i bland listar jag saker och ting, i bland behöver jag bara känna en penna möta papper med ed sheeran teneriffed sea i lurarana på repeat. vet inte varför just den låten passar sig så bra när en skriver dagbok. kanske är det hans hesa röst? eller kärleksförklaringarna? att resa är att känna, känna kärlek. till platser. till mäniskor. till sig själv. det sista finner jag lite extra svårt. | ☼☽


på instagram delar jag vykorten från vardagen, och hit, till bloggen min kommer oftast texterna. de långa texterna. de jag tycker mest om att skriva. men, nu tänkte jag dela några vardagsfotografier också. som vykortet ovan. när jag och M tog bilen till genom hisnande vyer till arthur's pass. där vi skulle beskåda vattenfallet.


det gör mig både glad och sorgesam att bilderna inte gör vyerna rättvisa. den som tycker att mina vykort brister får minsann packa väskan och åka hit själv i stället! två timmar från christchurch låter långt, men ni kommer se att själva resan dit utgör liksom halva upplevelsen.


med ett fint sälskap blir en lång bilfärd inte så tokig. vi pratade mycket om drömresor. vi vill båda upptäcka indiens färgglada gator, canadas vackraste berg och europas alla gömda smultronställen. naturen, den helar oss båda. fridfullheten. tystnaden. jag tackar alla mina nya vänner för att de har lärt mig njuta utav den.


se! vyerna! är det inte m-a-g-i-s-k-t? kan ni tänka er att det är på dessa vägar jag färdas dagligen? måste minsann slå ett slag för airbnb igen, för om jag inte hade bott hos ambika hade jag aldrig fått lära känna mina nya resekompanjoner, ännu mindre fått resa i BIL på dessa vägar! jag blir ju så hemskt åksjuk i buss. blä.


vattenfallet från avstånd. hur magiskt är inte detta på en skala ett till sju? åh. | ❁ hej alla fellow veganer/vegetarianer!! säg mig, för jag undrar så, vad är det som är dumt att missa i sin kosthållning? jag ska börja googla bums efter att jag klickat på publicera-knappen. men sedan en vecka tillbaka har jag haft huvudvärk och mått ganska illa till stundom. och jag tror det har med maten att göra. vad jag äter, eller vad jag kanske inte äter? strävar alltid efter vegan-kost, men nu tror jag att jag måste göra ett par ändringar för att orka bättre. kanske ägg, kosttillskott, eller mer färgglada frukter? tips och trips mottages gärna! puss
 
ps. rubriken hänvisar till den ofantliga kärleken till böckerna som jag funnit här. jag läser jättemycket. och en dag ska jag bestämt skriva mina egna berättelser också. tänkte berätta om mina hittills lästa böcker snart. håll utkik!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättemycket baljväxter, alltså bönor och linser i alla dess slag. Stärker inifrån och ut, från sinnet och minnet ända ut i naglarna och håret och allt däremellan! Baljväxter går ju att variera i oändligheten och allra mest om man behandlar dem varsamt, så klart. Blötlägg gärna själv. Färgglatt är så klart alltid bra, mörka färger, mörkgrönt! Mörkröda rödbetor! keep it vegan<3 hoppas du hittar din väg!

2015-10-01 @ 08:27:36
Postat av: en vegan

hade huvudvärk och fick lätt feber för ett par veckor sedan och tror att det handlade om att jag slarvat med att få i mig fett, trodde nämligen att jag fick acne av det så försökte undvika det så mycket som möjligt.. provade typ hclf-vegan-kost. Men nu efter att ha börjat äta hälsosamt igen (inte äta överdrivet lite fett) mår jag mycket bättre :)

2015-10-01 @ 09:59:45
Postat av: en vegan

jag tar Mittval vegetarian och det ska innehålla det man missar som veggo. Sen är det nog bara att äta mycket och hälsosamt så man får i sig tillräckligt med näring! hoppas du kommer på vad det är du saknar i kosten/ vad det handlar om :)

2015-10-01 @ 10:03:50
Postat av: elin

åh hannah, det här är fantastiskt och jag är så glad för din skull!

hm, angående kosten. är ju inte vegan men det viktigaste är variation och tillräckligt med mat då frukt/grönt/bönor osv inte innehåller lika mycket energi till större del. fullvärdigt protein är viktigt att få i sig, t ex baljväxter kombinerat med sädesslag, se till att lägga till nötter/frön i kosten för extra näringsboost. ät mycket gröna blad och frukt.
jag tror också att det kan handla om något så enkelt som mental trötthet, att du nu efter en tid där borta börjar varva ner och förstå vad du faktiskt gör, efter alla nya intryck blir ju hjärnan givetvis trött. väldigt trött.

googla så mycket du kan, google är din bästa vän i det här läget

puss bästa, bästa hannah.

2015-10-01 @ 14:20:20
URL: http://elinuden.blogg.se
Postat av: J

Kanske kan det vara järnbrist? Det finns ju många olika saker som orsakar de symptom du beskriver, men jag vet i alla fall att järnbrist är lätt hänt att få om man är vegan eller vegetarian. Hoppas att du kommer fram till vad det rör sig om och att du mår bättre snart!

2015-10-01 @ 20:15:23
Postat av: Daniella 🌙

Hur har du redigerat bilderna i detta inlägg? <3

2015-11-04 @ 11:48:15
URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0