en kopp te bland bergen.

det finns så många ord inom mig. | ord jag inte ens själv hunnit tänka. dessa dagar, elva kvarstående ska bli mina helande dagar. tänkar-dagar. bara-vara-dagar. än så länge har jag haft hektiskt med olika bestyr. men å andra sidan var det bara två dagar sedan jag ankom hit till chirstchurch. men i morgon ska jag bara sitta och se bortåt bergstopparna och tänka, skriva, dagdrömma och kanske inse att jag faktiskt gör det här. p å  r i k t i g t.  



och så ska jag svara på era fantastiska frågor, såklart!! svar som inte bara kommer vara hjälpsamma för framtida travellers, utan även för mig. jag behöver själv veta svaren på de där frågorna, för helandets skull. åh, tack ska ni ha. 



men för nu, låt oss kika lite på mina första vykort från christchurch! nya zeeland! första vykortet är en magiskt grönskande vy från mitt sovrum, och bilden ovan är från vardagsrummet där jag spenderat kvällen framför en rykande brasa med hundar och inneboendekamrater. g-a-l-e-t m-y-s-i-g-t.


första dagen i christchurch var det kyligt och krispigt. som en tidig vinterdag ungefär. eller höst. det här är vägen ner till mitt boende. det är ju inte vinter, utan vår här. ser du körsbärsblommorna? här växer även påskliljor och alla de vackraste blåa vårblommorna som jag tyvärr inte kan namnet på.


ett vykort från måndagens kvällspromenad. chashmere, heter stadsdelen där jag bor. hittade mitt hem i airbnb-appen, världens bästa app för att hitta billiga och spännande boenden över hela värden, till ett mycket värt pris!! 


körsbärsblommor. den vårigaste blomman av de alla, kanske? och i dag kom verkligen våren. tjugofem grader varmt, hörrni! kanske en borde kalla det sommar då?



och solnedgången från samma kvällspromenad. magiskt. högt uppe ovan molnen. med bergstoppar vid horisonten. jag tror knappt att det är sant var gång jag ser ut över naturens skapelser. tappar hakan.



efter att inte ha ätit någon vettig frukost sedan resans början blev jag underbart glad av att få följa med min hyresvärdinna till en 'organic whole foods market' där jag köpte på mig ingredienser till frukosten ovan. mumma kardemumma. det var supergott vill jag lova!!


breakfast with a view. nej, hörrni. nu får jag inte sitta här och skryta mer. jag måste sova. läsa lite bok och sova. dagdrömma och sova. kanske landar jag snart och förstår att jag är här. känner mig svävande. vill bli jordnära. godnatt från andra sidan jorden. och tack igen för frågorna i gårdagens inlägg. fortsätt gärna fylla på om det är något mer som en undrar över. tycker så mycket om er alla som skriver. vi känns som världens bästa gäng allihopa. bästa, bästa. puss


Kommentarer
Postat av: Emilia

Så vackert! Någon gång så måste jag ta mig dit också!

2015-09-16 @ 13:58:40
URL: http://eewmiliaa.blogg.se
Postat av: klara

alltså. ska snart själv åka iväg på en liknande resa och just nu dör jag lite av längtan. Dina fantastiska vykort, ditt fantastiska sätt att beskriva. Jag måste till Nya Zeeland. Tack<3
Fråga; känns det inte ensamt att åka själv? jag är rädd för att jag kommer känna mig så ensam och liksom inte ha någon att prata med. Hur är det för dig med det? man kanske hittar folk snabbt som är likasinnade? stor kram och kanske kanske att vi ses på NZ om bara någon månad, hihi.

2015-09-16 @ 18:56:30
Postat av: Ebba

åh, vilka magiska vykort. jag har världens wanderlust och längtar halvt ihjäl mig till indienresan i februari. mitt i pluggandet men det ska nog gå vägen det också.

2015-09-19 @ 21:31:56
URL: http://moonandsun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0