köpte rörstrand för trettiofem kronor på myrorna och fick pirr i magen.

 
"men du kommer så småningom finna styrka och lycka och det som är svidande ska gå över och du ska klättra upp för bergen och du ska beundra utsikten som om du aldrig sett något vackrare och så ska du ner för berget, igenom dalen och upp igen för det är det som är livet. det är bara så" 
 

 
morgon och sovmorgon. ▼ || en vamare vind möter mig genom fönstret som jag öppnar innan ögonen ens hunnit vakna. håret står åt alla håll och speglen skriker operfektion och jag tänker lite komiskt "åh, du igen. hej hjärnspöket, jag tänker inte lyssna på dig i dag heller. jag tänker fullständigt igonrera dig" och så hoppar jag in i dushen. 
 
i bland kan en inte hjälpa de där svidande tankarna. de är som om de måste få finnas där, som om de måste få tränga in i bland och skapa oordning och kaos i hjärnkontoret i bland. för precis som med berget och dalen så går allt upp och ner och kanske finns det någon mening med att just denna, förövrigt mycket hektiska vecka ska få vara en sådan fylld av små elaka kommentarer från hjärnspöket. 

det som är bland det allra finaste med mina dagar är hur de börjar. mina morgonstunder. jag har tillåtit mig att sätta på en bra vinyl, eller spellista och bara göra det som känns. dansa, sjunga, redigera bilder, sminka mig lite extre länge, ta en lång-lång-lång-dush, öppna fönstret och andas in den kalla morgonvinden lite för länge, bara  sitta på en stol med mobilen i handen och så, småningom sätter jag mig på min stora kudde på golvet, med ryggen mot sängen (intressant att det är där jag trivs att sitta av alla ställen i mitt rum, inte fåtöljen, eller sängen, eller vid skrivbordet - jag älskar verkligen golvhäng jag), läser hp, dricker te och äter min frukost. lugna morgnar är sannerligen livets guld under en stressig vecka. 

ett litet frukost-tips: koka gröten i hop med en halv banan, det gör gröten naturligt mycket sötare. ett annat tips är att toppa den med kokosflakes. krispigt gott och passar utomordentligt bra med bannan. mumma!! ha det fint. HJÄRTA. 

Kommentarer
Postat av: Anne Marte

Hei, fine fine du!
altså bloggen din er et så fint sted å rømme til at jeg vet ikke om ord kan beskrive det. kanskje dine ord, men ikke mine.
Ville hvertfall bare si at bloggen din har vært min trygge havn så lenge, som gir inspirasjon, mot og glede, og rom for å være trist eller sint eller hva som helst.
Takk for det <3

2015-04-16 @ 10:34:56
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Super mumsigt :D

2015-04-16 @ 13:59:50
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Emma

Åh! Du skriver så himla fint och är verkligen så inspirerande, tack för detta inlägg. Kram

2015-04-16 @ 14:04:52
URL: http://nittiosju.webblogg.se
Postat av: Amanda

Så fint att du skriver "oordning & kaos i hjärnkontoret". Det fick mig direkt att associera till ett verkligt kontor, som ju är stökigt ibland o då får man städa, eller så låter man det va stökigt på sin plats & så går man på semester. <3<3

2015-04-16 @ 19:16:34
Postat av: Ella

Så fint skrivet, känner så väl igen de svidande tankarna. Kramar till dig Hannah!

2015-04-16 @ 19:18:46
Postat av: Anonym

Älskar ärligheten du har skapat i och med din nya blogg. :)

2015-04-16 @ 22:52:55
Postat av: Alicia

MMM vad gott!

2015-04-17 @ 19:53:41
URL: http://nouw.com/flugsvampar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0