från fåglars nattliga rop till berusande gator och båtar i hundra knop.

 kära hjärtanes, de finns tydligen de som har varit oroliga att jag blivit bortrövad eftersom jag inte uppdaterat här på väldans länge. men åh, minsann. om det är något som är bristande här i NZ är det wi-fi och mobilt nätverk. ingen data på flera veckor har både varit lättande och frustrerande. att bo i en ombyggd skolbuss med åtta personer och bara leva i hop, laga mat i hop, äventyra i hop, spela uno och och ta spontana saltvattensdopp. magiskt. som att bo i en bubbla. men nu är det över. jag är i wellington i väntan på nya äventyr. hur tar man in ett sådant äventyr? hur kan jag inse och förstå att allt detta verkligen har hänt? så magiska minnen. oförglömliga. vill rama i hop varendaste sekund jag har upplevt tillsammans med morgan, ollie, freya, ryan, katie rose, joe och louise. åh.


jag har så mycket att berätta från resan. ska nog minsann återgå till bildarkivet och återberätta så mycket jag bara kommer i håg en dag snart. allt från morgnarnas frukostfilosofier till dagsäventyren och alla våra spännande camping spots.


lite såhär kunde det exempelvis se ut om kvällarna. det här var nog en utav de topp tre bästa campingplatserna. solnedgången, åh. du skulle varit där. 


äventyrare. allihopa. tänk så fint att jag fått vänner från både NZ, australien, frankrike, tyskland, nya bekantskaper i sverige och holland och allt vad det är. så himla liten världen känns alldeles plötsligt. märkligt. 


picton. det är härifrån en tar färjan till nordön där jag befinner mig i skrivande stund. solig och vacker plats. lugn. här drack vi kaffe och kramade hejdå till ollie som skulle lifta till sitt nya jobb några hundra mil därifrån. så tufft. det är så synd att en inte riktigt vågar göra det som tjej. 

louise har också en blogg om sina äventyr, och den vill jag såklart tipsa om! titta in på www.nouw.com/louisehallen. || ♡ jag har många ord som måste ut. från bussäventyret till min nuvarande resplan till sånt som känns. och bränns. idag bränns det. rusade ut från mitt hostel i ett ilsket ruskväder och gömde mig på ett café där jag nyss förtärt brunchig haloumitoast och en 'flat white' (kaffe med mjölk, eller soyamjölk i mitt fall). här har jag skrivit mail och fällt tårar. jag kan inte sluta gråta i dag. kanske är det överväldigande känslor efter mina äventyr, eller hemlängtan, den kommande mensen eller mitt ovälkommnande hostel. men tårarna rinner. och jag behöver pepp. det vore S Å fint om ni kunde berätta en historia? skänka ett låt-tips? dela något ni drömmer om? tala om varför läser just du den här lilla hippiebloggen? vore himla snällt att få lite hjälp att höja humöret. puss

 


Kommentarer
Postat av: alektopaten.webblogg.se

fina hannah här kommer några lyckoönskningar och låttips från mig till dig:
elliott smith - between the bars
ben howard - small things
roo panes - indigo home
phantom planet - california
hillsong united - oceans (kristen låt men ack så bra)
melissa horn - du går nu
grouplove - let me in
armand mirpour - i am a volcano
patti smith - dancing barefoot

2015-10-22 @ 06:06:31
URL: http://alektopaten.webblogg.se/
Postat av: Anonym

hejhej! din blogg är så fantastiskt fin, & hjälper mej att ta mig igenom vardagen. den monotona vardagen fylld med tidiga morgnar, regn & inlämningsuppgifter. jag räknar ner dagarna till helg/lov/student & de finns inget bättre än att kolla på dina fina bilder & drömma sig bort <3
musiktips: Troye sivan!!!!
du verkar vara världens finaste person, tusen kramar <3

2015-10-22 @ 06:49:08
Postat av: Hanna Larsson

Jag har läst din blogg väldigt länge nu och jag läste stora delar av coffeeworld-bloggen också. Det som ständigt gjort att jag klickat mig in på din blogg är dina alldeles för fina texter. Jag drömmer om att kunna skriva lika fina och berörande texter som du, och det är verkligen en utmaning. Jag tycker att du är jättemodig och gillar verkligen att läsa om alla dina äventyr. Styrkekramar!

2015-10-22 @ 08:38:54
URL: http://hhhannahhhs.blogg.se/
Postat av: maj

Tycker du är så himla vettig och smart!! Läste din coffeeworld-blogg mycket när jag tillfrisknade från min ätstörning. Fick så mycket pepp och små tips som jag bär med mig än idag. Ville bara skriva det. Och tack<3

2015-10-22 @ 13:49:54
Postat av: Amanda

Älskarälskar dina ord! Hur du berättar på ett så vackert sätt om din vardag!
Ett låttips som jag fick av en fin vän som har hjälpt mig den senaste veckan genom både ljusa och mörka dagar "i am not alone", kari jobe.
Kram❤️

2015-10-22 @ 16:49:54
Postat av: Amanda

Älskarälskar dina ord! Hur du berättar på ett så vackert sätt om din vardag!
Ett låttips som jag fick av en fin vän som har hjälpt mig den senaste veckan genom både ljusa och mörka dagar "i am not alone", kari jobe.
Kram❤️

2015-10-22 @ 16:51:04
Postat av: Sandra Leone

Åh jag har ett låttips som alltid får mig att få lite mer tilltro till allt. Stay Alive med José Gonzales. Lyssna, lyssna, lyssna och kom ihåg att säga alla de där fina sakerna som du brukar skriva till dina läsare till dig själv också. Det här brukar iallafall jag tänka på ofta [http://coffeeworld.blogg.se/2014/may/overallt-det-racker-nu.html]

2015-10-22 @ 18:26:56
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: Madelene

Du är så h-i-m-l-a fin, Hannah! Ta hand om dig själv och drick en till sojakaffe åt mig. ❤

Jag läser din blogg för att den är lika fin som du och jag kan inte sluta gå in på din blogg ihop om att du gjort en uppdatering.

Puss❤

2015-10-24 @ 17:01:31
Postat av: Sarah Nærø Pettersen

Jeg leser bloggen din fordi jeg finner hvile hos deg, og gjenkjennelse i dine ord. Jeg er en jente som sliter med meg selv, med spiseforstyrrelser, depresjon og jeg har ingen motivasjon for skole. Føler meg innestengt og vil UT UT UT. Og du, DU har fått til det jeg drømmer så mye om! Nyt ditt lille eventyr og vit at det sitter noen i lille Norge og er deg evig misunnelig Du fortjener å ha det godt med deg selv. <3 Heier på deg!

2015-10-27 @ 20:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0