som om jag vore i en disneyfilm.

SINGAPORE | dag ett, eller ja. det är dag två nu (lördagskväll, klockan är nio här) men vad jag tänkte visa, och berätta om är min allra första dag här i storstaden. då jag trodde jag vandrat in i ett disneyland, tränade upp min beslutsångest och grät fastän ingenting är sorgligt. mest jätteroligt och jätteläskigt på samma gång.


på en bro vid clarks quay. husen av pastell gör att allt känns lite som i en disneyfilm, som alice i underlandet ungefär! väldigt fint.



väl framme på mitt hostel tog jag ett par timmars vila innan jag gick ut på min första promenad i singapore. vandrade omrking i clarks quay i säkert två timmar i ett försök på att hitta någonstans att äta. det roliga är att clarks quay består nästan uteslutande av restauranger. det är snarare svårt att hitta ett ställe som det INTE går att äta på! det var mest jag som inte kunde bestämma mig. för många röster i huvudet, antar jag.


men, tillslut så! det blev ett svalt stopp på starbucks. inte riktigt ett "local hangout" café precis, men med aricondition, frukt, nötter, fri wifi och iskallt svalkande vatten så hade jag det himlans trevligt. läste bok, kikade på människor och skrev några hej-nu-är-jag-framme-mail till nära och kära i ett par timmar. 



sedan gick jag ut och slog mig ner vid vattnet. försökte ta in allt. att lilla jag är ute i stora världen. det känns så himla mäktigt. oövervinnerlig, jag känner mig så himla oövervinnerlig!! och jag älskar det. lyssnade på min äventyrar-spellista och föll några tårar. det behövdes. hade så mycket känslor samlade i kroppen.


första dagen är nog alltid lite så. känslosamm. tidsskillnad, mycket intryck, en del saknad, en del nerver, en del lyckorus. grät tills tårarna slutade rinna och då åkte jag ut på vattnet!! 



från pastellhus till skyskrapor, från 1800-talsfasader till globen tvåpunktnoll. vilken stad alltså. så himla mäktig. efter båtturen gick jag upp till hostelet och andades ut innan jag gick ut igen. på en kvällsprommenad. slog mig ner vid vattnet ännu en gån, och mediterade i tio minuter. det är en sådan stad som en kan göra det i. snäll stad. trygg stad. med blinkande lampor och varma vindpustar. det var nog den dagens höjdpunkt faktiskt. jag tycker om nätter. 

ps. spelade in ett litet ljud-klipp om kvällen. tänkte att jag skulle dela med mig utav det, ska bara lista ut hur först! om en har något tips - dela gärna! har ej dator, allt blir lite klurigare då. hur som haver, nu ska jag sova. tusen kramar och pepprop till er alla! ta hand om hösten åt mig. puss

Kommentarer
Postat av: Elise

älskade singapore!! <3 <3

2015-09-12 @ 15:43:42
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: hanna

åh vad fint du verkar ha det. jag vill också se singapore någon dag. tycker du är så himla modig, hannah. heja dig!

2015-09-12 @ 20:11:53
URL: http://ackribi.blogspot.se
Postat av: ISA

detta är ju så himlahimla härligt att läsa. Måste också ut på äventyr snart ju!

2015-09-12 @ 23:13:48
URL: http://Http://isabyl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0