berg, spegelblanka vatten, solkyssar och skogsdoft.

 
G O D M O R G O N. ☼ | i dag är jag världsförkyld. himla dumt när jag har planerat att fara till skolan och tentaplugga, gå på möten och jobba med rädda barnen-projektet. nåväl, det är väl bara att packa näsdukarna och ta ett steg i taget ungfär.

åh, men vet ni vad jag är så HIMLA trött på? "är du sjuk, nu igen! du är alltid sjuk." att höra det jämt är ofattbart jobbigt med tanke på att 1. nej, jag är inte alltid sjuk. det här är tredje gången i år jag är förkyld och det är den ända fysiska brist jag varit med om i år. inga brutna ben eller svåra sjukdommar, bara tre kluriga förkylningar, som det lätt kan bli när en lever, och kanske i bland lite för mycket. 2. jag har väldigt många bollar i luften nu. en skulle väl kunna säga att jag är driftig, eller att jag har svårt att säga nej, men ett projekt, mycket plugg, föreningsliv, hushåll och femtioelva egna viljor kan ta kål på en i bland! och då säger kroppen i från, ger mig en förkylning och så får jag vila. 3. det är jobbigt med tanke på att min sjuka är ett tecken på att jag inte tagit tillräckligt bra hand om mig, och stressat för mycket. jag kämpar verkligen så gott jag kan j-ä-m-t med att ta hand om mig själv på bästa vis. och i bland kan till och med det vara stressande. att höra att det är knäppt att jag är sjuk igen är som att någon bekräftar hur dålig jag är på att ta hand om mig. men tusan, jag gör verkligen mitt bästa, jag utvecklas hela tiden, och det här är trots allt bara tredje förkylningen.
 
fotografierna ovan är i från min söndag uppe på billingen som är ett berg här i skövde. jag, liselotte och sophie gick upp för att plugga, snart i sälskap med olivia och daniel, grillade soyakorv, pratade om idioter, att säga i från och hur underbart givande det är att vara just ute i naturen. vill helst plugga sådär jämt. xx
 

Kommentarer
Postat av: Sus

Fina bilder :)

2015-04-28 @ 10:11:58
URL: http://oslofru.com
Postat av: ISA

WORD! kan folk bara sluta komma med okänsliga kommentarer!? krya på dig! <3

2015-04-28 @ 23:00:04
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: elise

förstår verkligen irritationen/frustrationen <3

2015-05-01 @ 21:17:58
URL: http://singmyspring.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0