om vi faller låt mig falla först.

två gamla fotografier från vårvindarna tjugofjorton. || låten: llojd - om vi faller. ☮ 
 


så ligger vi inte i varandras varma famnar ändå. vi håller inte varandras händer av hjärtepirr. vi drar undan fötterna när de tårna rör vid varandra under bordet. vi är obekväma när alla ser att vi två är något mer. och när jag går säger du ingenting. och jag undrar om det är ett tecken på att vi inte vågar.

eller att vi inte vill.


massa sjuttiotal sagan om ringen longboardturer black sabbath veganföda.

den här knäppinsen byter sin beskrivning på instagram minst tre gånger i veckan. i går summerade hon mars som rubriken lyder. i morse såg jag plus två favoriter på sagan om ringen i hop med frukostgröten. i går blev sent tenta-firande med öl och att ramla i kaos. livet - en berg och dalbana. tycker om det väldans mycket dock.
 

jag har en ny bräda!! en longboard då alltså, en slipstream. tycker den är superfin med vinröda hjul och coolaste skissen undertill.
 

jag och sambo-klara gick och köpte oss nya vårkläder i går. sedan piffade vi till oss och dansade till the stooges som om det vore fredag.


men fredag är det minsann i dag!! och jag har en uppsats att skriva som jag tänkte lägga någon timma på nu innnan jag går ut på en solskenspromenad och slutligen svider - eventuellt - om till det här för kvällen! nytt gånger två från hm. en butik jag egentligen inte ens sätter min fot i men som i går gjorde mig fett pirrigt underbart jävla superleende. 
 
så, nu ska jag inte störa mer. varken er eller mig själv. här ska det skrivas uppsats för hela slanten så en kan ta en lugnare helg sedan. p-h-u. livet på psykologisk coach-programmet är sannerligen utmanande då det här med tentaplugg ALDRIG TYCKS TA SLUT, men fint är väl det ändå att en ser framgång, och att det är fredag och en kan åka till falköping och träffa brudarna. FINT. dagens musiktips är en åttiotalssmörig grej från when in room som jag lyssnar på jämt älskar ju inte bara sjuttotal utan även sextio och åttio. lyssna här. puss
 
▼ ▼ 


flyr jag från något, eller reser jag till något?

 
fotografier från paris januari 2014. || ps. jag fick en fråga:
tänker du att du vill resa själv eller med sällskap? vilka platser lockar dig? tänk att det finns så fina filmer som griper tag i en o kan få en att vilja förändra livet. vicky christina barcelona är ju också en sån.



åh, vicky christina barcelona, det är en utav mina absoluta favoritfilmer faktiskt!! och ja, det får mig sannerligen att tänka precis som många filmer om resor och livskaos gör. det som är så sorgligt med den filmen är att när christina (spelad av scarlet johanson för den som inte minns), som är den karaktär som är mest lik mig själv kommer hem efter en sommar utav magiska äventyr så är allt precis som det var när hon åkte. och jag tycker att det tåls att tänka på, innan en bestämmer sig för ett äventyr. flyr jag från något, eller reser jag till något? själv vill jag i bland fly, och då tycker jag en helg i malmö eller i stugan i halland är glittrande nog. men just nu drömmer jag om att resa väldigt mycket. till städer som berlin och amsterdam och budapest far jag gärna med en eller flera vänners fantastiska sälskap. men om jag skulle fara på den där kanske-till-och-med-en-månad-långa resan till bali så skulle det gärna vara själv. jag tror det är otroligt givande och utveklande att resa själv någonstans. jag insåg senast i går att jag faktiskt behöver mer egentid än vad jag numera ger mig. kanske vore det alldeles supervesäntligt för mig att fara till bali, just därför. 


var med om något magiskt och tänkte ringa dig och berätta men så gjorde jag inte det och så hörs vi inte mer och vet du vad? jag är faktiskt okej med det. oftast.

förra torsdagen åkte jag på en liten mini-semester. femton minuter med sj regional bort. till falköping. till liselotte som bor alldeles centralt vid stationen. "man kan springa ner till ica i pjamasbyxorna" säger hon. och det är väl alldeles eminent om en bor så, tänker jag, som själv springer till min närmaste matbutik var och varannan dag. typ när ingen köpt toalettpapper eller när havremjölken är slut till den färdigkokta gröten eller när det fattas något smakligt på myskvällen. 


någon dag ska jag ta lite ordentliga fotografier på liselottes drömska studentlya, men för nu visar jag fyra alldeles magiskt eminenta vykort från några alldeles magisk eminenta timmar på hennes tak, med utkik över berg, stad och solnedgång. det är alldeles i början av mars, och här och var ligger ännu en liten snöhög kvar. men våren värmer. det känns i oss alla nu.


vi satt med inneskor och filtar och blåste såpbubblor. människor på gatorna tittade upp mot oss och log. mest pratade vi om hjärtepirr. sådant som en nästan spricker av om en inte får prata om ibland.

när kvällen började skymma kokade liselotte te som vi smakade tillsammans med mer prat och tranbärschoklad tills himmlen blev mörk och magarna kurrade. så lagade vi mat, tände ljus, lyssnade på det stora monstret på vinyl och pratade om viktigheter tills ögonen blev trötta. så fint. det var så oändligt välbehövligt och en extremt eminent bra kväll.

ur anteckningsblocket:

☮ ❤ ☼ ✈ 

"och en annan insikt jag fick var alltså det här om skolan och plugget. jag trivs så bra här att det gör ONT. för skövde glittrar, falköping likaså, göteborg är mig nära och min klass är ju så bra. åh! och jag vill faktiskt inte plugga så mycket mer, det här kan jag greppa, jag ORKAR inte starta om från noll i något annat. jag tror inte det i alla fall. så jag lutar mig bak, sluter ögonen och känner solen göra mig varm och jag tänker att det är är fan det finaste jag någonsin haft och jag ger inte upp det för att jag eventuellt tror att gräset är grönare någon annan stans. tack liselotte. tack, tack, tack."


våga vägra helvetet.


jag har torra händer
skavda utav longboarden
åkte rakt in i solen
kvällen den är ännu ung
mitt hjärta slår så hårt för oss
för allt som vi kämpat för
våga vägra helvetet
demoner utanför min dörr

jag ligger vaken om natten
vill hellre vara på taket
spana in stjärnhimlen
räkna leverfläckar i nacken
cigarettröken får stanna där
dagen har inte vaknat än
du är så långt borta nu
jag försöker vandra vidare
 
såren är ännu öppna och
plåster hjälper inte mer
en tidig morgons krispighet
det är ännnu mars
men vad gör det
jeansjacka och inget varmt
ingen halduk runt min hals
ingen kärlek i min famn
 
du sover än jag känner dig
du låg vaken för länge i går
ville ligga alldeles intill mig
under stjärnhimlar och mörka moln
cigaretter i morgonljus
du låter drömmen bli till liv
ett litet rök ett litet pirr
du vågar ej ta stora kliv
 
så vi stannar på varsitt håll
kvällen den är ännu ung
du är så långt borta nu
och plåster hjälper inte mer
mitt hjärta slår så hårt för oss
för allt som vi kämpat för
våga vägra helvetet
jag försöker vandra vidare
 
ingen halduk runt min hals
ingen kärlek i min famn

du sover än jag stannar här
jag har torra händer om våren

▼ 

rawfood sallad med kokoschips och cashewnötter.


allra käraste syster. ▼ ▼ ▼

för cirka ett år sedan, när körsbärsblommorna blommat ut och vårlyckan återfanns i själen min for jag och syster till satori i malmö för att förtära kalasgod vegmat och prata av oss om sådant systrar pratar om. aka pojkar plugg och problem, plus lite drömmar och hemlisar. jag saknar henne, hon är en sådan jäkla magisk syster och när hon ringer får jag ett rus ända in i hjärtat. snart ska hon få komma hit till skövde och hälsa på. kommer bli eminent, episkt och magiskt och fantastiskt och ja, ni fattar. kärlek. puss


älska mig själv lite till, så att ingen hör men alla ser, det syns i min blick och när jag ler.

▼ / nu måste jag andas 
snabbt flydde jag från stora staden
smutsen färgade fasaden
den som jag i tjugofyra timmar tyckt vara så ful
glömmer bort mig själv mellan kullerstenar
och felkonstruerade provrumsspeglar
svidande
tänker, jag börjar om i morgon igen
igen och igen
planerar en ny dag innan jag somnar
som om det finns något bättre då
jag blundar, vägrar se på
när demonerna hemsöker
de vägrar lämna,
vägrar gå.   / 


andra sidan är du redo. ✈

 
solen kysser mina kinder. i fönsterkarmen, där staden möter fasaden har jag dukat upp med frukost. te i whiskeyglas, en avokado och rostad müsli med havremjölk, bananskivor och en klick jordnötssmör. sådant en skrapar i hop när inget annat finns här hemma. 
öppet fönster och tidiga svala vårvindar som stryker mina tunna armar. 
jag förtär min frukost på golvet. gitarren ligger nystämd som sällskap och på datorskärmen eat pray love. jag tror du skulle tycka om den. kanske har du redan sett den. 

jag tittar på den för jakten på insikter. var gång jag sätter på eat pray love så får jag alltid en ny tanke. den handlar så himla mycket om att resa.
att resa och finna. och jag vill precis det. resa. att resa och finna. 
jag känner mig så fastklistrad här. det springer i mig. jag vill ut. jag vill till bali, jag vill till rom, jag vill se, göra, älska, hata, känna, röra, skrika, sjunga, skratta, gråta. att plugga något som det här känns så alldeles allvarligt när jag inte ens är tjugoett ännu och mer känner mig som ett barn som blir tvingad att vara inne en supervarm vårdag när snödropparna blommar och gräset är så älskvärt grönt. och när jag inte ens vet vart jag vill att allt ska leda. vad jag vill ha i mina händer när de tre åren har gått och min examen är utskriven på papper. då känns det så svårt att möta solkyssarna och tänka på vad du gör fyra timmar bort. du som också har alla möjligheter framför dig, alla drömmar i din hand. alla erfarenheter i bakfickan. du som har vårdagen och snödropparna och det gröna gräset. och jag som tvingas vara inne. instängd med mina drömmar och möjligheter.

jag vill ut. 

blir sittandes en lång stund i tantoparken, för jag är ändå inte hemma innan gryningen.


två vykort från försommar tvåtusenfjorton. jag och pappa och fikade på möllebacken med vacker utsikt och galna leeenden.



tolvtrettiofyra och jag gick hem från skolan alldeles tom hungrig och matt. åt lunch och tittade på tre avsnitt av fresh prince of bel air för att slippa tänka på allt. nu ligger jag i sängen lyssnar på vit päls känner ånger sug viljor som styr och sjutusenfemhundraåttioelva håll. mest om stora plugghögen, om vad som ska hända efter sommaren och pirr, pirr, pirr. du har funnits i mina tankebanor ända sedan allra första gången och det verkar fan inte spela någon roll om jag hånglar med någon annan eller om jag låter bli att skriva ditt namn eller läsa dina ord för ändå så påminner alla himla låtar om dig och hur bra jag tycker att du är. 


"jag vill inte ha några restriktioner samtidigt som det är precis det jag behöver."

nu tänkte jag passa på att skriva ner allt det där som jag och så många vänner diskuterat de senaste dagarna. nämligen stämpeln; vegan, eller vegetarian. i mina ögon är det här med stämplar mest skapade för att andra lättare ska kunna hantera en. bi, homo, hetro så som smal, tjock eller normal (hur tråkigt ord är det inte förresten - normal - säg den som vill vara det), vänster eller höger med flera, flera, flera. jag tycker om att provocera lite och inte ge människor en stämpel eller ett fack att placera mig i, och säger ofta i stället att jag "strävar mot en vegan-livsstil" än att säga "jag är vegan".
 
vissa gånger är det jättebra med stämplar. att visa att feminister finns så som att visa att veganer finns, det ÄR verkligen VIKTIGT. men, om jag kommer hem till en vän som bakat en kaka just för mig och det är en halv dl grädde i så skulle jag (även om det känns motigt i tankarna) äta den eftersom jag framöfallt tycker att det är himla dumt att kasta bort. men däremot att gå på ett café och begära vegan alternativ gör absolut en stor skillnad, enligt mig. 

 
det där med veganismen är en klurig grej. jag började väldigt strikt eftersom jag kunde det, nu när jag har mitt alldeles egena hem och kök och får bestämma precis vad som ska lagas och förtäras. i min omgivning här i skövde är dessutom att vara vegan väldans vanligt att äta vegetariskt eller vegan-kost och det är sällan jag stöter på någon som inte vet precis vad det innebär. det är snarare populärt än något annat här, kan jag tycka. men så är det inte på andra platser, och jag har märkt att en måste ta ställning i sin roll som vegan om en vill kriga eller ej. för det kommer alltid finnas människor som ifrågasätter, både veganer och köttisar gör det. andra veganer kan peka på ditt smink och dina kläder och anmärka om e-ämnen och skaka på huvudet, och köttisar frågar jämt "men vad skulle hända om alla blev veganer då?", många fall endast i hopp om att du ska bli provocerad och inget annat. 
 
det gick en tid då jag verkligen försökte förespråka veganismen. som om det var mitt alldeles lilla egna företag jag ville promota för omvärlden. men, med lite distans, nya tankar och att ärlig fakta sjönk in i mig så insåg jag att jag inte trivdes i den rollen. jag tycker om tanken på en värld i harmoni där alla kan få leva tillsammans i ett lugn. både de som väljer att förtära honung, som de som äter bara grönsaker, de som endast äter fallfrukt, de som äter kött, de som handlar på HM, de som bara köper eko-kläder, de som tränar sju pass i veckan och de som nöjer sig med en trettio-minuters promenad varannan dag. det finns redan så, så, så himla mycket regler i samhället om hur en ska vara, leva och se ut och vi som äter vegan-kost får inte glömma att det tog oss själva tid att en dag förstå, bli redo och få de insikter vi lever med i dag.

så här ser jag alltså på allt: jag vill förespråka harmoni. jag vill stå för den kost jag valt att äta, men samtidigt försöka visa acceptans mot de som inte är, lever eller förtär precis som jag. om någon sedan frågar berättar jag gärna om hälsofördelar och vikten av att ta hand om vår jord och miljö på absolut bästa sätt, vilket många gånger handlar om att minska eller reducera kött från sin tallrik och att så ofta en bara kan välja ekologiskt. samt berättar jag gärna hur industrin kan se ut i dag och hur djuren faktiskt behandlas när många animaliska produkter produceras. jag brukar säga att jag strävar efter att äta och leva efter vegan-principer, en vegan-livsstil. men sällan säger jag numera att jag är vegan.
 
när jag säger att jag strävar efter att äta och leva efter en vegan-livsstil, eller ännu bättre; en djurvänlig livsstil blir folk tusen gånger mer nyfikna än när jag säger att jag ÄR vegan. de undrar varför jag strävar efter det, snarare än att komma på märkliga kommentarer för att skydda sig själva mot de eventuella anklagelser de verkar tro att jag ska ge dem. att dessutom förespråka harmoni är något många verkar finna inspirerande, och genom det kan jag berätta att jag även tycker att vi ska leva i harmoni med djuren och använda de som resurser precis som de använder oss, utan att någon far illa eller behöver lida. att alla är värda ett harmoniskt liv, utan stress och utan smärta. dock är dessa är mina åsikter, tankar och (ganska nya) insikter. men jag trivs mycket bättre i dessa tankemönster än när gick omkring med en stämpel. vem säger att en måste stämpla sig själv så himla hårt? jag vill inspirera och lära. en harmonisk värld och en strävan efter en så vegan-vänlig livsstil som möjligt är vad jag förespråkar, och det verkar inspirera min omgivning betydligt mer än om jag lägger mig i ett fack och kallar mig vegan vilket mest förvirrar och provocerar. tyvärr! 

som en liten avslutande lista kommer här kommer sju anledningar till varför jag gick från en vegetarisk kost till att sträva mot en vegan-livsstil:

☮ jag lever med en diagnos. jag har ätstörningar. men, de är inte ens i närheten så svåra som de var då de var som värst. jag har blivit så j-ä-v-l-a stark och kan slå till mina hjärnspöken riktigt hårt jävla när de kommer på besök. dock, så tror jag att en aldrig blir frisk från en ätstörning, utan frisk MED en ätstörning. och det här är ett sätt för mig att behandla och hantera min ätstörning. jag vill inte ha några restriktioner, samtidigt som det är precis det jag behöver. tack vare att jag strävar efter en vegan-livsstil får jag ha ramar och restriktioner men inga snäva snaror. dessutom mår jag så mycket bättre sedan jag började äta för världens skull snarare för min egen, alltså att jag köper ekologiska och djurvänliga produkter som skonar fler än mig själv. det känns mer utanför mig än förr, och det lugnar mig massvis.

☮ jag har IBS. och mejeriprodukter är ingenting min mage hurrar för. nu, utan mejeriprodukter är min mage så oändligt mycket lyckligare. kanske är det en smärre laktosintollerans, eller kanske är det att jag äter mycket lugnare i och med ovanstående punkt men stor skilnad, det är det!!

☮ jag väljer alltså bort ägg, mejeriprodukter samt även honung och andra produkter som jag säkert vet innehåller animaliska fetter och liknande, och det gör jag i huvudsak på grund av att djuren många gånger får lida när dessa produkter framställs. och första exemplet är ägg. vet du att, på vissa ställen så är hönorna så genomodifierade för att producera så många, eller så stora ägg som möjligt att det bara lever i fyra månader och har otroliga funktionsnedsättningar under denna tid? vill du äta ägg - köp ekologiskt, och gärna närproducerat. jag har inte all fakta men utifrån vad jag vet är dessa hönor ej genmodifierade och får leva ett mer hälsosamt liv. 

☮ exempel två är mjölken: "för att kon ska kunna producera mjölk krävs att hon blir gravid med en kalv. det är samma fenomen som med människor. kvinnor producerar mjölk i brösten då de fött barn. själva idén är att barnet ska få mjölken att växa upp på. samma sak med kalven och kons mjölk. men kalven får bara vistas med sin mamma ko en kort tid. därefter separeras de och mjölken går istället till mjölkindustrin och oss människor. en ko får bara leva några år - så pass länge hon är produktiv och ger mycket mjölk. det börjar med att hon insemineras (dvs tvångsmässigt bli gravid) för att sedan föda sin kalv, därefter pågår mjölkning under en tid, sedan en ny kalv för att få upp mängden mjölk igen. och så där fortsätter det tills mjölkmängden anses för liten och kon är trött och slut. då går kon till slakt. de kalvar som inte ska bli nya mjölkkor går även de till slakt. en mjölkbonde har därför nära kontakt med slakteribilen och mjölkproduktion innebär därav mycket utnyttjande och lidande." - källa: http://veganisverige.blogspot.se/ jag tycker absolut nödvändigtvis inte att vi aldrig ska förtära mjölk, det är bara det att industrin är alldeles för HEMSK. dock, så ser det som tur är inte riktigt ut såhär överallt, och enligt många svenska mejeriers hemsidor så ser särskilt den ekologiska mjölkproduktionen betydligt mer vacker ut för våra svenska kossor. mitt förslag är, om du vill dricka mjölk att kolla upp hur industrin ser ut på just ditt mejeri, och sedan utifrån det ta ditt eget beslut om du har samvete att dricka den mjölken eller ej. 

☮ så är det himla studentvänligt att förtära vegan-mat dessutom!! att välja bort, exempelvis ost besparar mig en hel del, samt även gräddfil och dyllikt som jag i stället ersätter med en extra ringla olja (tips: linförolja!! innehåller omega-tre och smakar ljuvligt, enligt mig. varnar för vissa tycker precis tvärtom)  exempelvis. det blir heltenkelt lite mer roligt och kreativt att äta som en student när en äter vegan-kost!! kikärtor kostar sju och nittio kronor paketet där jag bor och då blir det i alla fall fyra portioner hommus i stället för en klick dyr gräddfil eller den "lyxiga fetaosten". jag undviker även gärna halvfabrikat för hälsans skull och därför blir det inga frysta soyakorvar som ersätter köttis-korven. billigt och bra blir det i stället med råris, solrosfrön, avokado, grönkål, broccoli och lite olja plus havssalt. åh.

☮ honoung undviker jag också. och det är mest en principsak tillhörande vegan-livsstilen. men också en student-fråga eftersom det, som sagt är väldigt ekonomiskt att leva med restriktioner för en student! lite såhär kan jag tänka: "om jag ej köper honung jag kan köpa ekologisk avokado i stället för icke-eko avokado för pengarna!". vill du veta anledningen till varför många veganer inte äter honung föreslår jag att du lyssnar på avsnitt avsnitt tio av podcasten sa du vegan?

☮ det är fett roligt, spännande och SÅ GALET GOTT. inte klokt. 

så, först och främst, tack för att du läst igenom hela detta hav utav ord, ord, ord. nu är det på tid att du får DIN röst hörd. vad tycker du? om veganism, vegetarianism och stämplar? delar vi samma åsikt? kanske har du en fråga till mig? berätta. xx


goji.

 
som student blir det ju allra bäst att förtära havregrynsgröt till frukost. med banan, solrosfrön och gojibär samt mandelmjölk njöt jag utav solens varma morgonstrålar för ett par veckor sedan. solen skiner nästan var morgon nu. och det är så fint. jag känner i hela kroppen hur den våren som vankas inte kommer vara som någon förut. det pirrar nästan lite i magen. livet. det kan vara så jäkla ovisst och läskigt i bland, för en har minsann ingen aning om vad som väntar. men det är precis det som gör allt så glittrigt och magiskt. 
 
 
i dag är det lördag. jag ska plugga, gå solskenspromenad, spela gitarr och mysa med världens bästa roomie som kommer tillbaka i dag. hon är så bra. inte klokt. xx 

det här är ditt liv, ditt kliv.

hennes skor skaver och hjärtat slår
hon springer genom vinden
så fort
så fort det bara går
alla tankar flummrar
hon frågar
undrar
varför det inte finnns några svar
alla går
svävar förbi
på sina alldeles egna moln
men hon
hon stannar kvar
ger sig aldrig av
fastän hon vill
andras röster limmar henne mot betongen
hon rör sig aldrig
sitter alltid still
och gråter
floderna tar henne ingenstans
hjärtart 
du får vad du vill
om du bara reser dig upp
går
sluta sitta still
gör det
gör det nu
det finns bara en som bestämmer
och det är du

ett par veckor fyllt av pärlsocker.

 
smoothie på bär och banan och kanske en skvällt madelmjölk om jag minns rätt.

 
utanför fönstret lyser solen och himlen är alldeles alldeles klarblå. jag ligger i sängen med livets förkylning och hoppas med hela mitt hjärta att få bli frisk bums så jag kan plugga i kapp och hänga med fina favoritpersoner och äntligen börja leva det här skövde-livet jag lovat mig själv att ta vara på nu. en termin till i alla fall. jag behöver ge allt för att få känna att jag faktiskt vill fortsätta med denna utbildningen. för ja, jag tvekar i bland. funderar i bland. jag är passionerad kring mycket och entusiastisk till allt. så vad gör en snart tjugoettåring när hon har all tid i världen att leva men ingen tid att förlora. förvirringen. jag vill resa, se, uppleva, jobba med allt jag finner roligt och låta händer och fingrar och hjärna jobba samtidigt. kreativiteten brinner. och jag vägrar låta något släcka den elden. någonsin. det är min starkaste låga. min starkaste vilja.
 

du säger att kärleken aldrig var till för dig, att du aldrig känt vinden högt över trädtoppen.

 
en gröt för inte så farligt länge sedan. gjord på helt bovete som jag kokar med hackad torkad frukt och kanel, toppat med banan, blodapelsin, cashewnötter, kokosflakes och torkade mullbär samt någon växtbaserad mjölk jag ej kommer i håg. troligen mandelmjölk. och så en kopp te, såklart.
 
▲ 
 
i skrivande stund ligger jag i sängen och lyssnar på sagres, tallest man on earths alldeles nya och får sådär ONT i magen på grund av vårkänslor. i söndags åkte jag från honom, och jag kommer inte tillbaka förrän till sommaren igen. troligen. och det ömmar lite grann. för vi har haft så magiska solskensdagar i hop. de allra första bästa solkyssarna har jag upplevt i hans sälskap. en uteservering på möllan. han var mitt berg bland alla dalar. men nu är jag i skövde, och jag vet att det är här jag ska vara nu. trots pirr. trots att det ömmar. 

vad jag bryr mig om nu.

i bibleoteket finns det två smaragdgröna fåtöljer. slitna, kanske från fyrtiotal med svaga träben och ett stort bord emellan där en snusdosa och ett par gamla nyhetsmagasin vilar. ett fönster släpper in ljus som bländar hennes ögon, trots det sitter hon kvar i stolen. blundar, låtsas att hon är i solen och inte här. inte i vinterfebruari i en liten stad där vilsenheten tar över och drömmarna inte får plats.

 


för sent för kärlek ren som snö.

 
chez madame i malmö serverar kalasgod vegan/vegetarisk lunch, fika och (missa ej detta;) söndagsbrunch!! gå dit bums. 


RSS 2.0