våga vägra helvetet.


jag har torra händer
skavda utav longboarden
åkte rakt in i solen
kvällen den är ännu ung
mitt hjärta slår så hårt för oss
för allt som vi kämpat för
våga vägra helvetet
demoner utanför min dörr

jag ligger vaken om natten
vill hellre vara på taket
spana in stjärnhimlen
räkna leverfläckar i nacken
cigarettröken får stanna där
dagen har inte vaknat än
du är så långt borta nu
jag försöker vandra vidare
 
såren är ännu öppna och
plåster hjälper inte mer
en tidig morgons krispighet
det är ännnu mars
men vad gör det
jeansjacka och inget varmt
ingen halduk runt min hals
ingen kärlek i min famn
 
du sover än jag känner dig
du låg vaken för länge i går
ville ligga alldeles intill mig
under stjärnhimlar och mörka moln
cigaretter i morgonljus
du låter drömmen bli till liv
ett litet rök ett litet pirr
du vågar ej ta stora kliv
 
så vi stannar på varsitt håll
kvällen den är ännu ung
du är så långt borta nu
och plåster hjälper inte mer
mitt hjärta slår så hårt för oss
för allt som vi kämpat för
våga vägra helvetet
jag försöker vandra vidare
 
ingen halduk runt min hals
ingen kärlek i min famn

du sover än jag stannar här
jag har torra händer om våren

▼ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0