jag har känt så här väldigt länge nu, men bara inte kunnat sätta ord.

om varför jag väljer att packa väskan och bara dra. dra i från allt det där som jag har, i från allt det där som jag älskar.


new zealand. ✈ | juni och förmiddag. jag dricker kaffe med havremjölk på altanen. försöker pigga upp mig från den där orkeslösheten som drabbar mig var gång jag ska få mens. önskar att den kan få komma snart så jag kan bli mig själv igen. mitt vanliga glada jag. med energi och leenden, det är så jag känner mig som bäst.

 

jag sörplar blundar lyssnar tittar njuter. här i stugan vilar friheten. vindarna från havet når ända till mig, smeker min kind och fyller mig med ett slags lugn som jag inte känner någon annan stans. att se havet bortanför träden, höra vågorna ända upp till sovrumsfönstret, kunna andas in naturen det första jag gör om morgonen. det är som medicin, det perfekta plåstret på de sår jag just nu håller på att läka.

 

om en månad och elva dagar flyger jag från köpenhamns flygplats till singapore. jag ska mellanlanda där innan jag åker vidare till nya zeeland. jag har ett visum för tolv månader, en hemresa bokad efter sex månader, en pappa som mest vill att jag stannar en vecka och ett nummer i telefonen som säger att han tror att det kommer bli vi snart.

jag sörplar blundar lyssnat tittar njuter. även fast friheten vilar här känner jag mig fångad. fångad av livet. jag antar att det är lite på grund av den stundande mensen som gör att den där känslan drabbar mig extra hårt i dag. men faktum är att jag har känt så här väldigt länge nu, men bara inte kunnat sätta ord på den. känslan av att vara fångad, fångad i mitt eget lilla liv. lilla stora magiska mäktiga konstiga knäppa svidande underbara sårande liv.

 

jag har en underbar familj, inkluderat världens mysigaste farmor, sötaste kusiner, en morfar som är den person jag tycker mest om i hela vida världen och en mormor som jag längtar efter att krama så mycket att det gör ont precis nu, min syster, min mamma och min pappa är det roligaste umgänget jag vet och f-a-n vad jag älskar mina vänner. jag har ett hem i skåne, ett hem här i stugan, jag har en utbildning som trots tuff är så himla intressant och inspirerande i en stad jag lärt mig trivas utomordentligt bra i det senaste året och som om allt det här inte vore nog har jag ett nummer i mobilen som skriver att han tycker jag är fantastisk.
tänk att någon tycker att jag är fantastisk.

ändå har jag två flygbiljetter i en ryggsäck som ska ta mig till andra sidan jorden. alldeles själv. om en månad ska jag packa i hop allt det viktigaste och bara dra. dra i från allt det där som jag har, i från allt det där som jag älskar.

är det något som fattas mig? något som fattas för att göra mitt liv komplett? som suddar bort det där tomma hålet i kroppen, sorterar alla tankar i hjärnkontoret och pusslar i hop det bristande självförtroendet som oftast är fullkomligt osynligt men som i bland gör sig så himla märkbart när en insikt kommer som en smäll på käften om att jag länge gått okring med självanklagelser i tankarna.

 

jag känner mig fångad. fångad i mitt eget lilla liv. mitt lilla stora magiska mäktiga konstiga knäppa svidande underbara sårande liv. kanske är det sveriges alla normer och oskrivna lagar och sociala regler, kanske är det alla de där krav som jag skapar hos mig själv som kommer utifrån och fastnar på mig, kanske är det rädslor jag burit med mig sedan jag var liten, kanske är det de där o-omplåstrade såren som inte läkt ännu. men jag känner mig fångad. begränsad. kan inte riktigt känna den där känslan av att det här är mitt liv och att jag kan göra vad jag vill med det. det känns som om något fattas.

 

och kanske ber jag om för mycket. kanske är det bara såhär livet här. men i så fall måste jag ta reda på det. jag åker till andra sidan jorden för att ta reda på det.

 

jag sörplar blundar lyssnat tittar njuter. ser havet bortanför träden. ett flygplan på himlen. tänker snart är det min tur. och jag önskar så innerligt att det tar det mig någonstans där jag får. får ett svar, får fylla tomrummet, får sorterat tankarna och får känna friheten som ett faktum. får vara fri. 


groovy gbg-days är mina bästa dagar.

en jäkla fin och bra grej i livet just nu är detta vykort från min gbg-visit här om dagen. älskar den dagen. och jag älskar oss. kajsa, jag och klara.  ☼ ☯ ✿ ☮


peace frog / love me two times.



det är måndag men känns som lördag. jag har varit i göteborg i dag och äntligen fått träffa ett par MAGISKA vänner efter ett par veckor av mest jobb och självsamhet (älskar självsamhet men behövde verkligen komma i från allt det där i relation till jobb nu). åkte till göteborg, köpte fina ting och drack gott kaffe med mina finaste brudar, klara och kajsa. så bra, så bra, så bra. ☮ ☮ ☮

sist jag var i gbg köpte jag drömfångaren ovan. tog bort de lite för kalasiga vimplarna och hängde upp den ovanför sängen. fint, visst? ville mest visa. nu ska lyssna på the doors, dricka upp teet och dagdrömma lite innan jag somnar med hp-boken på näsan igen. gosigt. xx

lugnet och hon fimpade cigaretten efter två bloss.


precis vid den här tiden igår var jag på stranden. gick dit om kvällen efter jobbet och andades in sommaren och spanade på solnedgången. nu när jag jobbar som mest intensivt spederar jag precis ALL min tid, efter och innan jobbet själv. ensam, fast inte ensam. familjen är på äventyr, vännerna är långt borta i andra städer och orken är väl lite vissen då jag ger allt på jobbet, som skrivet i inlägget nedan. ☯ | att ta vara på den egentiden jag har nu känns värdefullt. det är dessutom som en förberedelse inför höstens resa som jag alltså ska fara på själv. jag längtar så. i dag såg jag ett vykort på två favoriter från en solig vårvardag i skövde och även fast jag tänkte att det kanske gör lite ont ändå att jag inte kommer få vara med om det där så vet jag, att om jag skulle stannat och fortsatt utbildningen bara för trygghetens skull, och alla de där små detaljerna så som luncherna i gräset och mina kära fina vänner så skulle jag verkligen vara hemskt olycklig. ja, olycklig. jag vet inget mer än det här. jag måste åka. det är bara så. xx

ps. här är en fin låt. tänk på er själva när ni lyssnar på den. steget.

några ord om att ta hand om hannah.

 
saknar sommarstockholm. ✈ ☼ ☯ ✿ ☮ | skinnarviksberget. michaela. lätta steg. beyond retro som hadde drömskt mycket fint. solkyssar.   

alltså. jag verkligen ÄLSKAR mitt jobb. jag går dit med glädje varje gång och jag njuter på ett sådant märkligt sätt av att bli bättre och utmana mig, möta stress, smuts och sura miner och visst finns det något mysigt med att komma hem vid tolvslaget varje kväll för att äta mer njutande än någosin då jag ofta inte ätit något vettigt på cirka åtta timmar och allt detta framför någon fin film eller trevlig serie. men min nacke ömmar, hela ryggen gör ont. mina skor är allt utom ergonomsika och jag är så trött på morgnarna att jag undrar om jag ens är vaken. det är det här som är farligt. som gör att jag kanske en gång för alla förstår det här med hur utbrändhet fungerar. om en älskar sitt jobb, mer än vad en tar hand om sin kropp. 

jag vill börja dagen med en god frukost, en löptur, yoga, meditera lite och hinna fixa mig lite extra fancy i speglen i lugn och ro. och jag vill vara trött och gå och lägga mig innan det har hunnit bli ny dag. men det går inte när en jobbar såhär. och icke klagar jag. för det är såhär det är. men det finns två saker som jag inte får glömma. 

att ta hand om mig och ta det lugnt runt om kring jobbet. inte tvinga mig ut och springa bara för att jag vill eller borde utan lyssna på kroppen som egentligen vill ligga så länge som möjligt i solstolen på altanen och tycker att få ta en promenad på gräsmattan (det är bland det bästa jag det det där, att känna gröngräset mellan tårna) är rörelse nog. och, att TILLÅTA MIG SJÄLV att ta det lungt. för ingenting en gör för att ta hand om sig sjäv fungerar om en har röster i huvudet som säger att en är sämst som inte hinner med eller orkar göra en massa saker om dagarna. 

jobbar. dagdrömmer. bearbetar saker som har hänt. det här är min vecka. jag älskar jobbet. men jag är så himla trött också. nu vila. i morgon, eftermiddag är jag ledig. då ska jag sola och känna gröngräset mellan tårna. tar hand om mig själv lite till. 

lite sorgligt mycket sant.

onsdag. | morgon. på en strandpromenad. skulle springa med orkade inte. mina tankar tar all energi. slår mig ner vid standkanten ett tag. och skriver. det här: 



jag känner mig så ensam i dag. undrat varför ingen frågat mig hur jag mår på senaste tiden. eller snarare, undrat varför jag inte sagt som det är? det finns en sorg i mig som handlar om killar. dessa attraktiva känsloframkallande stormvindar som i år har varit extra många, extra stormiga och lämnat mig kvar här vid strandkanten där jag sitter i skrivande stund med en tomhet i kroppen förvirring i tanken och ja, jag känner mig faktiskt sliten i själen. uppgiven och uppriven. 
 
jag känner mig så ensam för att jag inte har någon att prata med. vågar inte öppna upp mig för jag vill inte vara i vägen och samtidigt är jag orolig för att hen inte ska förstå. förstå sig på mig och mitt innersta som just nu känns som ett virrvarr av känslostormar, redo att utbrista i århundradets orkan när som helst. ringer min syster, men hon svarar ej. tårarna rinner och jag sätter mig ner i den mjuka sanden och torkar mig om kinden med handflatan, tittar bort. vill inte visa mig svag ens för mig själv. 

hit gick jag alltid när jag var liten och saker ömmade. jag hade mina små egna spirituella ritualer och kastade stenar i vattnet, plockade snäckor, ritade ringar i sanden och skrev, skrev som jag gör nu när det inte finns någon att prata med och mitt huvud känns klaostofobiskt liten som om det inte finns utrymme för en endaste tanke till. 

 
jag är rädd för att bli sårad. igen. erkänner för mig själv precis just nu att det är det jag blivit. vill inte att de ska veta hur de påverkat mig. men det har de. jag är en sådan person som vill så himla mycket och ger så himla mycket. bryr mig om. har för dåligt samvete för att låta mig vara kall, vill inte vara den som sårar. väntar. väntar tills jag blir det i stället. och där står du. du som vill ha mig och jag tänker snälla, snälla ta mig för den jag är, se det som är olikt dig och älska det, fan, älska det innan jag hinner trolla om mig till en alldeles för vänlig mur som varken släpper in eller ut. som bara är snäll och tycker som du. rädd för att bli sårad. 
 
om lite mer n en månad går planet och jag är uppe i skyn. sex månader är det planerat. jag vill både finnas och försvinna. är du inte rädd för något, frågar de mig= och jag skakar på huvudet. inga höga höjder, mörka nätter, kalla gator, branta klippor och mystiska gestalter skrämmer mig. det finns att springa i från eller möta och jag skulle nog kunna takla det mesta som försvårar min resa. och så springer jag ganska fort dessutom. men däremot. mina tankar. vad blir jag om jag är med mig själv alldeles för länge och mina tankar tar över? när det blir som i dag då jag gråter ut alla ord som är inom mig? när jag går igenom allt det där igen som ömmar, alla killar som rivit upp själen och alla misstag som jag själv gjort i allt som hänt. och vad händer om jag faktiskt bli kär i dig, åker till andra sidan jorden och inte kan hantera saknaden? vad händer om jag blir sårad igen? 
 
jag är inte rädd för djupa haven där jag ska dyka, de stora vågorna, hajarna, maneterna, mörkret eller höga höjder från broarna jag ska hoppa från. hur vågar du bungyjump, frågar de mig? är du inte rädd? jag skakar på huvudet. skakar nej, nej, nej. för det finns bara två saker i denna värld som skrämmer mig. att bli sårad, lämnad, att släppa in och mina egna tankar, mina ensamma tankar. 
 
skriver sista raden. sätter på en bra låt. daniel norgren, tar skorna i handen och fortsätter hem. ska laga frukost, koka kaffe och försöka ringa min syster igen. se om hon svarar den här gången. 
 

I FLYKT OCH I FRIHET.

oatmeal w apples, peanut butter, raisins, cinnamon and oatly oatmilk. 


INTE BARA FÖR ÄVENTYRET. ☮ ✈ ☼ ☯ 
den tionde september lyfter jag från sverige och påbörjar det som är planerat till att bli sex månaders äventyrande på andra sidan jorden. jag far själv. men inte ensam. jag har saknat att vara själv. mitt eget sälskap är jag så otroligt bekväm med, men på den senaste tiden har detta sälskap känts mindre tryggt, och mer avlägset. jag har gjort val som gjort mig mer ont än gott. och jag har prioriterat som i en förvirring. låtit människor stå på första plats utan att de har gjor sig det minsta (och då menar jag verkligen det minsta) förtjänta av det. och glömt vad som är viktigt. viktigt för mig. vad det nu än är. i need to sort out my priorities. ungefär så. 

i bland undrar jag om det är en ända stor flykt jag plannerar. för i ärlighetens namn, om jag skulle stanna kvar i sverige vet jag inte vad jag skulle göra. ingenting lockar mig. jag tycker absolut att jag valde rätt program förra hösten, men jag har inte en endaste liten cell i min slitna kropp, inte en endaste liten gnista i min själ som orkar plugga i höst, inte på den nivån som nevrovetenskap och psykologi kräver. jag har slitit ut mig totalt tre gånger om och jag behöver något alldeles och helt annat för att ta igen. jag åker till nya zeeland för energipåfyllning, för upplevelser, och för att liksom göra min grundtrygghet stadigare, och finna vad jag verkligen bryr mig om här i livet.
 
och vilka. för i kärlek leta jag jämt fel. och i vänskap ser jag jämt mellan fingrarna. i need to sort out my priorities. den där innerliga tryggheten, självsäkerheten. jag vill odla den, låta den växa, låta min insida blomma. jag vill bli stark igen. efter alla krig och sår. 

en resa över haven. på utsidan, och insidan. 

armen omkring ingen alls.

☯ / att vara själv tycker jag ganska mycket om
det känns sällan ensamt
jag accepterar mig själv som jag är
håller mig själv i handen
klappar mig själv på axeln
skäller lite när jag gjort något dumt
försöker fylla mitt liv med lyckorus och vardagsbrus
förlåter mig för att jag blandar in killar med för mycket förvirring och snus

det gör inte så ont att somna själv
det gör inte så ont att vakna med armen omkring ingen alls
det känns fint att veta att det där kommer sedan
att det är dumt att stressa över det redan
redan innan jag är färdig med mina äventyr

men i bland
bara i bland
så svider det i hjärtat
svider för att att jag valt fel
svider för att någon jag kanske tycker om inte är den jag håller om
svider för att någon jag har tyckt om är den jag än en gång ska försöka glömma i morgon

att vara själv tycker jag ganska mycket om
det känns sällan ensamt
men i bland
bara i bland
så svider det i hjärtat
att vakna med armen omkring ingen alls / ☯

staden håller andan och du håller min hand.

igår tog jag bussen till göteborg för att träffa älskade klara. hon är verkligen en bästa vän. vi lärde känna varandra när vi flyttade in i samma lilla trea i höstas och blev direkt supersambos!! kommer sakna henne massor när jag åker till nz "men vi är soulmates och kommer aldrig glida isär" säger vi, och jag tror så innerligt på vartenda ord. ♥ | här är några vykort: 

vi gick till da matteo som ligger på den här fina bakgården. här finns även artilleriet där en kan köpa en massa fint men vi gick aldrig in där. kaffet var prio nummer ett!!

kom i håg hur jag såg upp mot den blå himlen och kände i hela kroppen - ut i varendra organism jag har innom mig hur JÄKLA mycket jag tyckte om livet just där och då. det är precis sådana stunder jag samlar på. dom som känns i hela kroppen. lyckoruset. det där som en tänker tillbaka på när livet känns sämst. spara. för att överleva.


snygg-klara och det GALET GODA KAFFET. alltså, det är sannerligen skilnad på kaffe och kaffe. jag dricker inte så mycket kaffe eftersom jag är väldigt känslig mot koffeinet (tror jag, blir alltid banas i humöret mitt och skakar och magen krånglar och ja) men åh vad jag tycker om. och da matteo kan sannerligen sitt kaffe! tips. 
 
alldeles nära da matteo, på magasinsgatan 22 för att vara mer exakt ligger denna underbara butik! pop boutique! massvis utav 60's-70's, både när det gäller inredning, kläder, accessoarer och VINYLER. underbart. köpte ett hårband och dregglade över paisley och fina lpomslag. hit går vi igen, absolut.

klockan halv nio var jag tillbaka i halmstad igen och TITTA SÅ VACKERT. denna stad ger mig så mycket lyckorus att jag inte vet vart jag ska ta vägen. när jag skulle ta bussen hem så kom jag på den mysiga idéen att gå lite, ta en buss längre bort än stora torg och prata i kapp med några filurer på telefonen på vägen. så jag gick och pratade, och gick och pratade, sedan gick jag och sjöng, tog selfies på snap och skämdes och efter två snabba timmar var jag hemma. en himla fin promenad som hade kunnat vara lite bättre om jag inte hade slitna vans på mig eller var jättekissinödig men en kan ju inte få allt säg. 

att beskriva kärleken mellan mig och klara är så särskilt. vi är nog lite måkära i varandra allt. kompiskärlek. och lite familjärt på något vis när vi tar hand om varandra. att luta sig mot hennes axel och fnissa åt livet eller att kramas av lyckorus i toalettkön på da matteo eller att åh:a i kapp när vi ser två snygga dudes som ser ut att vara direktimporterande från hair (musikalen) är så fint. bara så så så fint. hon kommer bestämt alltid finnas i mitt liv. klara. | ha det fint! p-u-s-s.

never have i ever felt this way about myself before.

M O N D A Y. ☯ | vaknade upp i mitt lilla krypin. mediterade. kände mig lugnare. slog på bon iver tände ett ljus och startade dagen mjukt. satt i pyjamas och tog selfies i dörrkarmen och drack nästan ur den där koppen te på golvet som bara stått i ett par dagar. kallt gamalt citronté. no thank you mister. kikade på den där världskartan och drömde mig bort till höstäventyret som närmar sig med stormsteg.

lite såhär. är så glad för allt jag har på den här bilden. allt jag verkligen bryr mig om i materiel väg finns i den där lilla stugan. allt annat som ligger i miljarders flyttlådor hos mina föräldrar kan jag kalla skräp och kasta ut. kameran, boken, koppen, ljusen, vinylspelaren, brädan och så en och annan skrvbok och favoritpenna är allt en hannah önskar. kameran är förövrigt en analog jag fick av morfar. vågar en ha med sig den till utlandet tro? ska fundera på det.

när hungern slog till kokade jag gröt. blir liksom aldig av med suget efter denna himmelska föda. de som känt mig länge vet att det är min standradfrulle nr. ett. i dag med russin, hackade nötter, banan och äpple och havremjölk. och så te, nytt från särdals kvarn som är en söt liten sevärdhet här i trakterna. 

regnsmatter och hp gjorde mig sälskap där på altanen. familjen, som är här på sin semester satt också tysta med näsan i slukande textrader och älskade det lugna regn som föll. lättande regn. så magiskt. sommarregn är mitt allra bästa favoritväder, visste ni det?

och här är ett vykort från allra käraste halmstad, staden som jag bara vet kommer vara min hemstad flera sommrar framöver. vares sig jag - som i år är hemkommen från ett års plugg i skövde, eller som nästa år där jag kommer vara hemkommen från ett halvår i nya zeeland. oui, oui. i september går flyget. och varje gång jag tänker på det tar hjärtat ett pirrigt lyckligt skutt av hur knäppt fint det är. | just nu: nyligen hemkommen från jobbet. har äntligen internet i stugan! puss.

mitt lilla krypin.

kära vänner. ☮ | i dag har något alldeles spektakulärt hänt. biljetter är bokade. visum är sökt. vill berätta massvis om allt för er men nu får det landa lita i mig först tror jag. hur som haver så log jag HELA VÄGEN GENOM STAN med ett håkanintro i lurarna och tänkte att nej, nu blir det äventyr. i höst blir det så jäkla mycket äventyr. banne mig!! hur som haver, nu ska jag visa er vart jag håller hus om dagarna. mitt lilla kryp-in i stugan. välkommen in!

har en regnbåge exploderat eller är det bara en hippie-bohem som har försökt kompensera med sin lexington-mamma? vi har lite olika stilar, mamma och jag, men vi kan i alla fall mötas på mitten i att vi tycker om vintagre och blått. de gamla vimplarna från min student och mina klänningar får göra allt lite mer kalas.
 
mina vinylskivor fick självklart flytta hit också. här syns bon iver och någon blandare från cirka the seventies med bland annat aretha franklin och THE DOORS. så bra fynd för en tia på myrorna, minsann.

är det regnigt kan en sitta här och skriva. fest mest ligger jag i sängen. tycker så synd om min yoga-matta som inte fått användas en enda gång den här sommaren. hopps det blir lite mer sådant i augusti. har liksom inte den energin innan jobbet nu i denna stormiga månad.

mamma var fin och köpte ett par skålar samt en härlig bordsuksgrej till mig. turkost. som havet. jag älskar havet. 

inte så tokigt ställe att hänga på när stormar pågår utanför huset. och innanför då? inne i mig? där ligger ett äventyr som ständigt pågår. jag har ännu inte känt att jag landat i varken det som händer nu eller har hänt eller ska hända. behövder regelbunden meditation och ett par dagar utan att-göra listor för det. ska nog slå mig ner vid  vattnet en stund innan jobbet och bara vara ett slag. försöka undvika att tänka på hur det spritter i kroppen. puss härliga ni. 

och ps. i kväll spelar summer heart på mitt café, rotundan i halmstad. kom och titta vettja! och krama mig! det ska bli sol dessutom. underbart!

och det går inte att vara arg på dig för jag hör på din röst att du saknar mig.


✈ ☼ ☯ ✿ ☮. | i dag har jag suttit på stadsbiblioteket i halmstad i något som till slut blev fem timmar. goolar och läser och skriver ner, ber mamma och pappa printa ut viktiga papper och skicka bilder på sitt pass. k ringer med gråten i halsen och jag kan inte ta in att vi inte kommer ses på en så lång tid. jag kan inte ta in att jag inte kommer träffa någon utav de som jag nu inkluderar i mitt liv på en så lång tid. jag kan inte ens ta in att jag ligger här i mitt eget lilla hus på sommarstugetomten i halmstad, med en egen bil utanför tomten och ett jobb på världens bästa café och fyller snart tjugoett och står liksom alldeles i dörrkarmen redo att ta ett stort steg ut i världen på mitt livs äventyr. det går inte att ta in. det går inte att ta in bara. men jag är lycklig. jag mår bra. och jag är så stolt över att jag lyssnar på mitt intre. och gör det som behöver göras. i livet. just nu. i höst lämnar jag sverige. och det känns så jäkla jäkla bra. 

den bästa stunden där och då.

hej mina solsken. ▼ jag har svårt att andas i dag. livet känns fint och pirrigt och egentligen mår jag bättre än på SÅ SÅ LÄNGE men det ligger ett tryck mot bröstet som jag inte kan reda ut. känner mig inte riktigt här och nu. som om jag väntar på något. men vet inte vad. allt är overkligt och verkligt på samma gång. jag tror jag måste meditera lite, fundera lite, ligga i hängmattan lite, skriva lite. bara vara nu. och inte tänka så farligt mycket på i morgon som jag gör nu.  

 
skinnarviksbreget - amanda mair.☯ ☮ ❤ ☼ 

stockholm dag två. vi hängde mest i parker och på berg. skinnarviksberget. jag blir alldeles pirrig i magen när jag tänker på hur jäkla BRA jag mådde när jag låg där på berget, med en varm sol mot mina axlar, fika, en fin favoritvän och utsikten som var magiskt fin. och så spellade vi lite favoriter från spellistan ovan, allra mest lyssnade vi på amanda mair och tittade på ett par som var på första dejten där. vi pratade om hur grabbar kan spela spel och varför sjutton dom ens gör det, tyvärr/turligt nog är jag expert på att se igenom de där himla spelen och slukas inte med så lätt. fast i bland gör jag det ändå. lika dum idé varje gång.
 
jag mådde så himla bra där. jag var så himla mycket HÄR, här och nu. och det är just precis sådana stunder, där en stannar upp, sätter ankar och uppskattar livet. allt i livet. tackar för allt i livet. och släpper alla krav och måsten och ångesten för gårdagen och ovissheten inför morgondagen. det är just precis sådana stunder som jag samlar på. just precis sådana stunder jag vill ha fler utav. och några sådana ska jag försöka fånga i dag. puss och ha det fint. 

STOCKHOLM BABY.

kära fina vänner!! ☼ | nu tänkte jag berätta om min magiska lilla stockholmsvisit som jag bara här om dagen kom hem från. åkte tidigt lördag morgon och kom hem tisdag kväll. tre nätter alltså. alldeles lagom samtidigt som jag nu mest bara längtar och längtar efter att boka en ny visit till denna glittrande sommarstad. för ja, jag tycker minsann att detta är en MYCKET SOMRIG stad. åh. ni ska få se!! 

 
jag anlände vid halv-tre tiden och efter att ha letat efter varandre på t-centralen ett tag möttes vi för en bamsekram. ÄLSKADE VÄN! vet ni hur vi träffades? om inte ska jag berätta det en dag. det är himla kul. sedan köpte jag tunneblane-kort och så gick vi ut i solen.



vi gick en lång promenad ut mot söder och vattnet och hamnen där det var en himla massa bryggor, båtar, kanoter och en farbror i plommonstop som sov i en solstol och jag tänkte på den farbor som pippi smyger sig på när hon är ute på äventyr som sakletare. åh. nostalgi. vi gick och fikade på ett GALET mysigt ställe som heter lasse i parken. vi fikade kardemummabullar och drack svala läskedrycker medans vi pratade i kapp och lyssnade på några goa band som soundcheckade inför kvällen.

 
sedan gick vi igenom staden, mot slussen och åkte hem till michaela, aka freddy vars föräldrar bjöd på nypotatis, rosé och supersmaskig rabarberpaj. så satt vi där, teddy (jag) och freddy länge i trädgården, spelade gitarr och sjöng och drack te och hamnade i en djup och för mig mycket välgörande diskussion om det här med att förlora en del av sig själv och hur himla läskigt det kan vara. och så gick dag ett. inte många vykort togs men däremot filmade jag en massa som jag hoppas kommer bli till en supergosig sommarvideo till slut. låter inte det underbart? xx


en kan hata sig själv eller så kan en älska sig själv, det är bara att välja.


 
okej. hej! det var länge sedan, minsann. och jag vet inte om och hur ofta jag kommer återkomma här. i bland brinner det i mig att skriva och fotografera och visa men någonstans känner jag att det här vardagliga uppdaterandet kanske inte kommer bli lika självklart framöver. jag älskar att inspireras av bloggar, och även instagram och pinterest och så vidare men det kan också bli för mycket. och då behöver jag bara stänga av mig från allt som heter internet och gärna det i några dagar. själv så har jag haft en fantastisk tid som bloggerska på coffeeworld.blogg.se, och jag borde verkligen ta mig tid en dag och skriva en lång text om hur tacksam och glad jag är för allt bloggen och dess fantastiska läsare gett mig. men min tid som bloggerska, som jag nog egentligen skulle kallat mig om jag fortsatt blogga där är nog förbi nu. i stället är jag en alldeles vanlig men också jätteovanlig tjugoåring med en liten webbsida där jag skriver av mig och sparar fotografier, känslor och berättelser. 

så nej, det här är inte slutet. det är mest ett konstaterande om hur saker och ting ligger till. PLUS så ska jag snart fara på äventyr till en hemlig destination i utomlandet under en längre tid och jag undrar om jag inte kommer vara lite isolerad där. men å andra sidan vore det ju fabulöst att blogga därifrån? och dokumentera? nåväl. jag får fundera på det. HEJ i alla fall. i morgon ska jag visa bilder från min visit i sthlm. det var helt sagolikt. puss

RSS 2.0