never have i ever felt this way about myself before.

M O N D A Y. ☯ | vaknade upp i mitt lilla krypin. mediterade. kände mig lugnare. slog på bon iver tände ett ljus och startade dagen mjukt. satt i pyjamas och tog selfies i dörrkarmen och drack nästan ur den där koppen te på golvet som bara stått i ett par dagar. kallt gamalt citronté. no thank you mister. kikade på den där världskartan och drömde mig bort till höstäventyret som närmar sig med stormsteg.

lite såhär. är så glad för allt jag har på den här bilden. allt jag verkligen bryr mig om i materiel väg finns i den där lilla stugan. allt annat som ligger i miljarders flyttlådor hos mina föräldrar kan jag kalla skräp och kasta ut. kameran, boken, koppen, ljusen, vinylspelaren, brädan och så en och annan skrvbok och favoritpenna är allt en hannah önskar. kameran är förövrigt en analog jag fick av morfar. vågar en ha med sig den till utlandet tro? ska fundera på det.

när hungern slog till kokade jag gröt. blir liksom aldig av med suget efter denna himmelska föda. de som känt mig länge vet att det är min standradfrulle nr. ett. i dag med russin, hackade nötter, banan och äpple och havremjölk. och så te, nytt från särdals kvarn som är en söt liten sevärdhet här i trakterna. 

regnsmatter och hp gjorde mig sälskap där på altanen. familjen, som är här på sin semester satt också tysta med näsan i slukande textrader och älskade det lugna regn som föll. lättande regn. så magiskt. sommarregn är mitt allra bästa favoritväder, visste ni det?

och här är ett vykort från allra käraste halmstad, staden som jag bara vet kommer vara min hemstad flera sommrar framöver. vares sig jag - som i år är hemkommen från ett års plugg i skövde, eller som nästa år där jag kommer vara hemkommen från ett halvår i nya zeeland. oui, oui. i september går flyget. och varje gång jag tänker på det tar hjärtat ett pirrigt lyckligt skutt av hur knäppt fint det är. | just nu: nyligen hemkommen från jobbet. har äntligen internet i stugan! puss.

Kommentarer
Postat av: Lydia

sommarregn kan ju vara bland det finaste som finns. och nya zeeland!!! herregud vad avis jag blir. men också glad för din skull. helt galet vad fint ju!!

2015-07-14 @ 01:06:20
URL: http://elementarpartiklar.blogg.se/
Postat av: JOSEFIN B

ÄLSKAR dina bilder! kram www.joseefiinb.devote.se

2015-07-14 @ 10:19:54
URL: http://www.joseefiinb.devote.se
Postat av: katri

åh så fint och mysigt. och nya zeeland på riktgt ?!?! alltså hannah vad bra !!

2015-07-14 @ 12:36:07
Postat av: Ingrid

Ta med kameran vetja! Den är till för att användas. Vad kul att du ska till Nya Zeeland!

2015-07-14 @ 12:52:54
Postat av: Emilia

Åh så kul för dig!!

2015-07-14 @ 17:38:55
URL: http://eewmiliaa.blogg.se
Postat av: ISA

otroligt! blev SÅ glad att du ska åka. Så modigt! och så himla fint kommer det bli <3

2015-07-14 @ 23:17:36
URL: http://Http://isabyl.devote.se
Postat av: Anonym

åhh vad roligt att du ska till nya zeeland!! jag ska också dit i vinter och det verkar helt fantastiskt. så glad för din skull!

Svar: åh, vad roligt!! ja jag tror det kommer bli fantastiskt! skriv gärna till mig om du vill diskutera resan lite!
Hannah Ellen.

2015-07-15 @ 00:46:41
Postat av: Ebba

Men åh så härligt med NZ! Jag har alltid velat åka dit! En dag så... Kram

2015-07-15 @ 09:30:41
URL: http://elephantroom.blogg.se
Postat av: Andrea

Blev sa glad nar jag sag ditt inlagg om Christchurch i facebookgruppen jag ocksa ar med i. Jag bor i Auckland sedan ett halvar tillbaka, stannar ytterligare ett halvar innan det bar av hemmat igen. Kommer du till Auckland kan vi val ta en kaffe eller en kopp te och crepes pa ett franskt kafe pa Queen street? Ser fram emot din resa.

Svar: hej andrea! skrev till dig på facebook nyss! te och crepes låter magiskt! GÄRNA!
Hannah Ellen.

2015-07-17 @ 07:28:50
URL: http://www.andreainz.blogg.se
Postat av: Embla

alltså första bilden! idyllen<3

2015-07-21 @ 15:28:58
URL: http://sotvatten.blogg.se
Postat av: ida

Halli hallå! Har kärat ner mig lite i din blogg, dina fantastiska texter och ditt sätt att inspirera och skriva, och dina vackra bilder. Jag undrar hur du redigerar dina bilder, effekter osv? tacksam för svar!
Hoppas resten av din sommar och din framtida höst i NZ blir magisk!

2015-08-04 @ 22:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0