STOCKHOLM BABY.

kära fina vänner!! ☼ | nu tänkte jag berätta om min magiska lilla stockholmsvisit som jag bara här om dagen kom hem från. åkte tidigt lördag morgon och kom hem tisdag kväll. tre nätter alltså. alldeles lagom samtidigt som jag nu mest bara längtar och längtar efter att boka en ny visit till denna glittrande sommarstad. för ja, jag tycker minsann att detta är en MYCKET SOMRIG stad. åh. ni ska få se!! 

 
jag anlände vid halv-tre tiden och efter att ha letat efter varandre på t-centralen ett tag möttes vi för en bamsekram. ÄLSKADE VÄN! vet ni hur vi träffades? om inte ska jag berätta det en dag. det är himla kul. sedan köpte jag tunneblane-kort och så gick vi ut i solen.



vi gick en lång promenad ut mot söder och vattnet och hamnen där det var en himla massa bryggor, båtar, kanoter och en farbror i plommonstop som sov i en solstol och jag tänkte på den farbor som pippi smyger sig på när hon är ute på äventyr som sakletare. åh. nostalgi. vi gick och fikade på ett GALET mysigt ställe som heter lasse i parken. vi fikade kardemummabullar och drack svala läskedrycker medans vi pratade i kapp och lyssnade på några goa band som soundcheckade inför kvällen.

 
sedan gick vi igenom staden, mot slussen och åkte hem till michaela, aka freddy vars föräldrar bjöd på nypotatis, rosé och supersmaskig rabarberpaj. så satt vi där, teddy (jag) och freddy länge i trädgården, spelade gitarr och sjöng och drack te och hamnade i en djup och för mig mycket välgörande diskussion om det här med att förlora en del av sig själv och hur himla läskigt det kan vara. och så gick dag ett. inte många vykort togs men däremot filmade jag en massa som jag hoppas kommer bli till en supergosig sommarvideo till slut. låter inte det underbart? xx


Kommentarer
Postat av: M

Åh, så fint. Hoppas att denna stad behandlar mig lika väl nu..

2015-07-02 @ 15:02:32
URL: http://awaay.blogg.se
Postat av: ISA

blev nästan ÄNNU mer kär i sommar-stockholm nu efter detta inlägg <3

2015-07-02 @ 23:14:52
URL: http://Http://isabyl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0