I FLYKT OCH I FRIHET.

oatmeal w apples, peanut butter, raisins, cinnamon and oatly oatmilk. 


INTE BARA FÖR ÄVENTYRET. ☮ ✈ ☼ ☯ 
den tionde september lyfter jag från sverige och påbörjar det som är planerat till att bli sex månaders äventyrande på andra sidan jorden. jag far själv. men inte ensam. jag har saknat att vara själv. mitt eget sälskap är jag så otroligt bekväm med, men på den senaste tiden har detta sälskap känts mindre tryggt, och mer avlägset. jag har gjort val som gjort mig mer ont än gott. och jag har prioriterat som i en förvirring. låtit människor stå på första plats utan att de har gjor sig det minsta (och då menar jag verkligen det minsta) förtjänta av det. och glömt vad som är viktigt. viktigt för mig. vad det nu än är. i need to sort out my priorities. ungefär så. 

i bland undrar jag om det är en ända stor flykt jag plannerar. för i ärlighetens namn, om jag skulle stanna kvar i sverige vet jag inte vad jag skulle göra. ingenting lockar mig. jag tycker absolut att jag valde rätt program förra hösten, men jag har inte en endaste liten cell i min slitna kropp, inte en endaste liten gnista i min själ som orkar plugga i höst, inte på den nivån som nevrovetenskap och psykologi kräver. jag har slitit ut mig totalt tre gånger om och jag behöver något alldeles och helt annat för att ta igen. jag åker till nya zeeland för energipåfyllning, för upplevelser, och för att liksom göra min grundtrygghet stadigare, och finna vad jag verkligen bryr mig om här i livet.
 
och vilka. för i kärlek leta jag jämt fel. och i vänskap ser jag jämt mellan fingrarna. i need to sort out my priorities. den där innerliga tryggheten, självsäkerheten. jag vill odla den, låta den växa, låta min insida blomma. jag vill bli stark igen. efter alla krig och sår. 

en resa över haven. på utsidan, och insidan. 

Kommentarer
Postat av: Emilia

Du skriver så himla bra!
Så kände jag och känner fortfarande! Åkte iväg till Bali själv i 2 månader och det var verkligen ändrade min syn på allt och framför allt mig själv.

Det är så himla nyttigt att komma iväg så som du ska göra och jag lovar, du kommer känna en sån total lycka!

Kram!

Svar: tack tack fina du! åh, BALI! vilket drömparadis, är så himla sugen på att fara dit någon gång! kommer kika in på din fina blogg bums och tokläsa allt om bali, verkar vara himla vacker och så inspirerad jag blir av att höra att det var en förändrande resa också! så fint. kram!
Hannah Ellen.

2015-07-19 @ 21:20:25
URL: http://eewmiliaa.blogg.se
Postat av: ISA

jag tror resan kommer göra dig så himla gott. Man lär sig sååå mycket om sig själv när en ger sig iväg sådär på egen hand <3 KRAM!

Svar: åh, jag tror minsann det också! <3
Hannah Ellen.

2015-07-19 @ 22:42:33
URL: http://Http://isabyl.devote.se
Postat av: Diman Dilir

gott!

2015-07-19 @ 23:59:31
URL: http://nouw.com/dimand
Postat av: Anonym

Wow! Jag har nyligen kommit hem från en ensamresa i Europa.
Det var på riktigt den bästa resan jag varit på. Det bästa jag gjort & gett mig själv. <3

Svar: åh, fasen vad spännande! skulle jättegärna vilja höra mer om det äventyret om du vill berätta? har tänkt mycket på att åka runt i europa själv också, någon gång. kramar!!
Hannah Ellen.

2015-07-20 @ 08:26:42
Postat av: Anonym

Wow! Jag kom nyligen hem från min ensamresa i Europa. Det var på riktigt den bästa resan jag varit på. Det bästa jag gjort & gett mig själv. <3

2015-07-20 @ 08:29:05
Postat av: elise

vad spännande, hannah! tänk på att ta hand om dig väl. <3

2015-07-20 @ 09:20:57
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Filippa

Livet består av toppar och dalar. Det kommer vara ett nytt kapitel i ditt liv som öppnar sig när du far iväg. Tror du kommer växa massor utav detta, och som du beskriver låter det himla välbehövligt. ♥

Får jag bara fråga, kära Hannah, skulle du vilja skriva lite mer ingående kring din resa? antingen i ett blogginlägg eller kanske per mejl till mig, om du känner för det och vill. Jag börjar sista året i gymnasiet efter sommaren, och efter det har jag också tankar på att fara någonstans, Nya Zeeland finns osm alternativ i mitt huvud, eller kanske Irland, jag vet inte ännu. Jag funderar på vad du kommer göra där mest, är det jobb eller kanske något sorts farmliv? Kramar från mig.♥

2015-07-21 @ 00:17:39
Postat av: Wilda

så viktigt det du gör nu. många skulle nog behöva stanna upp och få perspektiv på sig själv och sitt liv så här. du är modig. jag hoppas att du hittar pauser i oron och det omvälvande. när jag läser tänker jag att du redan är på väg i din resa, du har bara inte påbörjat den fysiska än. ibland måste man åka bort för att hitta hem, sägs det ju. jag hoppas att det är så för dig.

2015-07-22 @ 13:45:40
URL: http://reaktionista.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0