staden håller andan och du håller min hand.

igår tog jag bussen till göteborg för att träffa älskade klara. hon är verkligen en bästa vän. vi lärde känna varandra när vi flyttade in i samma lilla trea i höstas och blev direkt supersambos!! kommer sakna henne massor när jag åker till nz "men vi är soulmates och kommer aldrig glida isär" säger vi, och jag tror så innerligt på vartenda ord. ♥ | här är några vykort: 

vi gick till da matteo som ligger på den här fina bakgården. här finns även artilleriet där en kan köpa en massa fint men vi gick aldrig in där. kaffet var prio nummer ett!!

kom i håg hur jag såg upp mot den blå himlen och kände i hela kroppen - ut i varendra organism jag har innom mig hur JÄKLA mycket jag tyckte om livet just där och då. det är precis sådana stunder jag samlar på. dom som känns i hela kroppen. lyckoruset. det där som en tänker tillbaka på när livet känns sämst. spara. för att överleva.


snygg-klara och det GALET GODA KAFFET. alltså, det är sannerligen skilnad på kaffe och kaffe. jag dricker inte så mycket kaffe eftersom jag är väldigt känslig mot koffeinet (tror jag, blir alltid banas i humöret mitt och skakar och magen krånglar och ja) men åh vad jag tycker om. och da matteo kan sannerligen sitt kaffe! tips. 
 
alldeles nära da matteo, på magasinsgatan 22 för att vara mer exakt ligger denna underbara butik! pop boutique! massvis utav 60's-70's, både när det gäller inredning, kläder, accessoarer och VINYLER. underbart. köpte ett hårband och dregglade över paisley och fina lpomslag. hit går vi igen, absolut.

klockan halv nio var jag tillbaka i halmstad igen och TITTA SÅ VACKERT. denna stad ger mig så mycket lyckorus att jag inte vet vart jag ska ta vägen. när jag skulle ta bussen hem så kom jag på den mysiga idéen att gå lite, ta en buss längre bort än stora torg och prata i kapp med några filurer på telefonen på vägen. så jag gick och pratade, och gick och pratade, sedan gick jag och sjöng, tog selfies på snap och skämdes och efter två snabba timmar var jag hemma. en himla fin promenad som hade kunnat vara lite bättre om jag inte hade slitna vans på mig eller var jättekissinödig men en kan ju inte få allt säg. 

att beskriva kärleken mellan mig och klara är så särskilt. vi är nog lite måkära i varandra allt. kompiskärlek. och lite familjärt på något vis när vi tar hand om varandra. att luta sig mot hennes axel och fnissa åt livet eller att kramas av lyckorus i toalettkön på da matteo eller att åh:a i kapp när vi ser två snygga dudes som ser ut att vara direktimporterande från hair (musikalen) är så fint. bara så så så fint. hon kommer bestämt alltid finnas i mitt liv. klara. | ha det fint! p-u-s-s.

Kommentarer
Postat av: Lena

Åh, måste prova Da Matteo nästa gång jag är i Göteborg, verkar så himla mysigt!!

2015-07-15 @ 11:18:21
URL: http://lenasvanberg.blogg.se
Postat av: JOSEFIN B

ljuvliga bilder! kram www.joseefiinb.devote.se

2015-07-15 @ 11:45:02
URL: http://www.joseefiinb.devote.se
Postat av: Emilia

älskar hur du skriver!

2015-07-15 @ 13:10:30
URL: http://eewmiliaa.blogg.se
Postat av: Ulrica

Du ska bara veta vilken inspiration du är för mig! kram

2015-07-15 @ 13:25:33
URL: http://ulricajohansson.blogg.se
Postat av: Sofia L. En vilsen äventyrare

Hej du fina Hannah! Jag tittar in på din blogg emellanåt. Dina texter är så fina och drömmande och jag känner många gånger så väl igen mig själv i det du skriver.
År 2012 tog jag mig själv till Nya Zeeland o var där i 6 månader i hopp om att finna mig själv. Det är det mest fantastiska land jag någonsin besökt och resandet där har gett mig så mycket. I år ger jag mig av på äventyr nr.2 genom Asien. Planen är att återigen ta sig ner till Nya Zeeland o cykla igenom landet. Vill du ha lite tips eller utbyta lite idéer så hör av dig, jag hjälper gärna till. Lycka till med ditt fantastiska äventyr, du anar inte hur mycket vackert som väntar på dig. Kram till dig ! / Sofia
[email protected]

2015-07-15 @ 13:27:20
Postat av: Sofia L. En vilsen äventyrare

Hej du fina Hannah! Jag tittar in på din blogg emellanåt. Dina texter är så fina och drömmande och jag känner många gånger så väl igen mig själv i det du skriver.
År 2012 tog jag mig själv till Nya Zeeland o var där i 6 månader i hopp om att finna mig själv. Det är det mest fantastiska land jag någonsin besökt och resandet där har gett mig så mycket. I år ger jag mig av på äventyr nr.2 genom Asien. Planen är att återigen ta sig ner till Nya Zeeland o cykla igenom landet. Vill du ha lite tips eller utbyta lite idéer så hör av dig, jag hjälper gärna till. Lycka till med ditt fantastiska äventyr, du anar inte hur mycket vackert som väntar på dig. Kram till dig ! / Sofia
[email protected]

Svar: åh, vad roligt! mailar dig bums! :) kram!
Hannah Ellen.

2015-07-15 @ 13:27:40
Postat av: Sandra Leone

Åh da Matteo har verkligen stans bästa kaffe <3
Fy vad kul med Nya Zeeland, hoppas att resan blir allt du önskar!

Svar: åh, JA! så himla gott. och tack! tror det kommer bli himla bra. :)
Hannah Ellen.

2015-07-16 @ 11:03:14
URL: http://lingers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0