lugnet och hon fimpade cigaretten efter två bloss.


precis vid den här tiden igår var jag på stranden. gick dit om kvällen efter jobbet och andades in sommaren och spanade på solnedgången. nu när jag jobbar som mest intensivt spederar jag precis ALL min tid, efter och innan jobbet själv. ensam, fast inte ensam. familjen är på äventyr, vännerna är långt borta i andra städer och orken är väl lite vissen då jag ger allt på jobbet, som skrivet i inlägget nedan. ☯ | att ta vara på den egentiden jag har nu känns värdefullt. det är dessutom som en förberedelse inför höstens resa som jag alltså ska fara på själv. jag längtar så. i dag såg jag ett vykort på två favoriter från en solig vårvardag i skövde och även fast jag tänkte att det kanske gör lite ont ändå att jag inte kommer få vara med om det där så vet jag, att om jag skulle stannat och fortsatt utbildningen bara för trygghetens skull, och alla de där små detaljerna så som luncherna i gräset och mina kära fina vänner så skulle jag verkligen vara hemskt olycklig. ja, olycklig. jag vet inget mer än det här. jag måste åka. det är bara så. xx

ps. här är en fin låt. tänk på er själva när ni lyssnar på den. steget.

Kommentarer
Postat av: Nea

hej igen! Känner igen mig så mycket än en gång. Jag var i Ecuador i fyra månader i våras (reste med en grupp av människor, danskar, som jag aldrig hade träffat innan) och hade precis samma känslor som du har nu innan jag åkte. Men nu blir jag nyfiken! Vart är det du ska och vad ska du göra?

Svar: hej! åh, ecuador låter så himla spännande! jag ska till nya zeeland och resa, äventyra, upptäcka, träffa människor säkert också men tänker mycket på att spendera tid själv. vara med mig själv lite. tror det är jätteviktigt. :) kram!
Hannah Ellen.

2015-07-25 @ 22:12:31
Postat av: Emilia

Du är så modig och inspirerande!

2015-07-26 @ 21:21:45
URL: http://eewmiliaa.blogg.se
Postat av: Nea

Men skoja! Nya Zeeland är typ mitt drömresemål just nu! Det verkar så himla vackert, spännande och häftigt! Åker du själv alltså? Hur länge ska du vara där? Får vi följa din resa någonting här på bloggen? Kram och lycka till!

2015-07-27 @ 12:31:52
Postat av: Embla

Jag tycker du verkar en så otroligt klok person och alla dina texter berör verkligen.

2015-07-27 @ 15:29:24
URL: http://sotvatten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0