flyr jag från något, eller reser jag till något?

 
fotografier från paris januari 2014. || ps. jag fick en fråga:
tänker du att du vill resa själv eller med sällskap? vilka platser lockar dig? tänk att det finns så fina filmer som griper tag i en o kan få en att vilja förändra livet. vicky christina barcelona är ju också en sån.



åh, vicky christina barcelona, det är en utav mina absoluta favoritfilmer faktiskt!! och ja, det får mig sannerligen att tänka precis som många filmer om resor och livskaos gör. det som är så sorgligt med den filmen är att när christina (spelad av scarlet johanson för den som inte minns), som är den karaktär som är mest lik mig själv kommer hem efter en sommar utav magiska äventyr så är allt precis som det var när hon åkte. och jag tycker att det tåls att tänka på, innan en bestämmer sig för ett äventyr. flyr jag från något, eller reser jag till något? själv vill jag i bland fly, och då tycker jag en helg i malmö eller i stugan i halland är glittrande nog. men just nu drömmer jag om att resa väldigt mycket. till städer som berlin och amsterdam och budapest far jag gärna med en eller flera vänners fantastiska sälskap. men om jag skulle fara på den där kanske-till-och-med-en-månad-långa resan till bali så skulle det gärna vara själv. jag tror det är otroligt givande och utveklande att resa själv någonstans. jag insåg senast i går att jag faktiskt behöver mer egentid än vad jag numera ger mig. kanske vore det alldeles supervesäntligt för mig att fara till bali, just därför. 


Kommentarer
Postat av: jasmin

snubblade precis in på din blogg och herreherrejösses vilken talang du har. sluta aldrig med det du gör.

2015-03-26 @ 23:18:20
URL: http://childhoodlight.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag blir alltmer nyfiken på att resa själv o det har nog på senaste blivit mer som en dröm jag har nu. Kanske till sensommaren eller i höst beger jag mig, någonstans. Det pirrar i magen när jag drömmer så, och här på din blogg pirrar det också av inspiration & liv. Tack h

2015-03-27 @ 06:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0