andra sidan är du redo. ✈

 
solen kysser mina kinder. i fönsterkarmen, där staden möter fasaden har jag dukat upp med frukost. te i whiskeyglas, en avokado och rostad müsli med havremjölk, bananskivor och en klick jordnötssmör. sådant en skrapar i hop när inget annat finns här hemma. 
öppet fönster och tidiga svala vårvindar som stryker mina tunna armar. 
jag förtär min frukost på golvet. gitarren ligger nystämd som sällskap och på datorskärmen eat pray love. jag tror du skulle tycka om den. kanske har du redan sett den. 

jag tittar på den för jakten på insikter. var gång jag sätter på eat pray love så får jag alltid en ny tanke. den handlar så himla mycket om att resa.
att resa och finna. och jag vill precis det. resa. att resa och finna. 
jag känner mig så fastklistrad här. det springer i mig. jag vill ut. jag vill till bali, jag vill till rom, jag vill se, göra, älska, hata, känna, röra, skrika, sjunga, skratta, gråta. att plugga något som det här känns så alldeles allvarligt när jag inte ens är tjugoett ännu och mer känner mig som ett barn som blir tvingad att vara inne en supervarm vårdag när snödropparna blommar och gräset är så älskvärt grönt. och när jag inte ens vet vart jag vill att allt ska leda. vad jag vill ha i mina händer när de tre åren har gått och min examen är utskriven på papper. då känns det så svårt att möta solkyssarna och tänka på vad du gör fyra timmar bort. du som också har alla möjligheter framför dig, alla drömmar i din hand. alla erfarenheter i bakfickan. du som har vårdagen och snödropparna och det gröna gräset. och jag som tvingas vara inne. instängd med mina drömmar och möjligheter.

jag vill ut. 

Kommentarer
Postat av: Oslofru

Vilka mysiga frukostbilder <3

2015-03-18 @ 10:04:10
URL: http://www.oslofru.com
Postat av: Katri

blev så himla glad när jag fick höra att du bloggar igen! tusen kramar. ♥

2015-03-18 @ 16:10:19
Postat av: Emilia

du skriver så fint!

2015-03-18 @ 19:52:29
URL: http://eewmiliaa.blogg.se
Postat av: Anonym

Så spännande. Tänker du att du vill resa själv eller med sällskap? Vilka platser lockar dig? Tänk att det finns så fina filmer som griper tag i en o kan få en att vilja förändra livet. Vicky Christina barcelona är ju också en sån. 😘

2015-03-19 @ 09:00:52
Postat av: maria at inredningsvis

SJUKT duktig att fota du är varje bild är magisk:) hoppas ni haft en mysig helg med mer sol än oss


Ny post..8 påskpynt som räddar bordet:)

Jag önskar dig en härlig ny vårvecka.

LOVE Maria at inredningsvis – inredning it’s, Swedish for decor :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0