ibland skriver jag dikter om det som känns.

☼ || skrattet ekar genom väggarna och jag blir irriterad
för jag kan inte möta lyckan
stänger in mig i mitt rum och försöker att inte bli arg på mig själv för att jag känner så
för att jag inte är glad
för att jag är nertryckt av rösterna i mitt huvud
mellan mina väggar finns inget skratt i dag
 
slår mig ner i i fönsterkarmen
öppet fönster och sommarkänslor i vinarna.
en två tre tusen koppar te
ben howard på vinyl
garants grönt-te-chai-masala
min absolut bästa smak
skriver i muminblocket om allt som känns
och om det som pirrar
om tröttheten
och om hjärnspökena
solen går ner bakom berget
men mörkret får inte komma
du är bra som du är
livet är fint, du är fin
tänker upprepa det tills dem försvinner
demonerna. || ☼
 

Kommentarer
Postat av: Lea

fint!

2015-04-20 @ 22:36:28
URL: http://archetype.nu/lea
Postat av: M

Åh, så fint. Känner igen mig, kanske lite för mycket. Men försöker tänka att det är okej att stänga in sig ibland, att det är okej att inte jämt vara glad.

2015-04-20 @ 22:44:20
URL: http://awaay.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0