när ångesten övertar och jag inte kan bestämma mig för någonting.


 
min fredagsutstyrsel. ☯ || hade meditation i skolan och min lärare noterade tydligt "wear comfortable clothes". och sånt gillar ju en hippie som jag!! det var vardagens sista dag och även den dag då jag inser vad som gjort axlarna så djävulskt tunga hela veckan. och jag kom på vad jag själv behöver göra för att må bättre när livet är så hektiskt och fylld av måste-bestyr som det faktisk är nu.
 


tre saker jag vill bli bättre på:

 att kunna släppa krav och tänka att det där gäller inte mig när andra berättar om hur mycket de ska träna i veckan, plugga i veckan, kalasa i helgen, jobba i sommar, what evs. jag måste utgå från mina känslor, mina tidigare erfarentheter, mina nuvarande möjligheter, min tid och mitt liv innan jag lyssnar på någon annan. 
 
 att säga nej, både till mig själv och andra. heltenkelt önskar jag att finna, eller kanske snarare för mig själv erkänna vad jag verkligen vill och inte vill, precis som vad jag tycker om och inte tycker om och vad jag önskar och inte önskar ska ske. det är så lätt att följa med ut i kalla nätter och stå och frysa och längta och kämpa med tankarna om att "jo, du ska kunna trivas i det här" fastän jag kanske inte alls skulle vilja stå där i pyjamasbyxor på ett högt berg med en vinflaska i ena vänsterhanden och frysa bredvid fel person. bara för att något tar emot när jag ska säga n-e-j. 

☮ att inse mitt eget värde. att våga saker på grund av att jag är värd det. precis som att våga säga nej för att jag är värd att gör det jag vill som att säga ifrån när någon gör mig illa eller bara upprepa mitt mantra om att "finns det en så finns det flera" samt att TRO PÅ MIG SJÄLV, att jag fakiskt har saker att ge som få eller kanske till och med INGEN ANNAN har. vi är alla lika, men också unika. vi har alla samma värde, men vi kan ge så mycket till andra på grund av hur mycket vi tror att vi kan och ser att vi är värda. och jag vill se allt. 

☮ att utöva mindfulness, särskilt loving-kindness-meditation som jag fick lära mig mer utförligt i veckan. genom loving-kindness-meditation kan jag finna acceptans för alla människor som rör om i mitt liv, samtidigt som jag kan lära mig att tro på mig själv genom att se att den kärlek jag kan sprida kan spridas till alla, och att jag har kunskap att sprida den. åh, jag älskar verkligen meditation. mår så HIMLA bra när det finns som något kontinuerligt i mitt liv. om en inte vet vad loving-kindness-meditation, räck up en hand så ska jag minsann berätta det för dig. 
 
xx

Kommentarer
Postat av: frida

Ååååh finast att få läsa. Det är så mycket för mig och det har liksom kommit till den nivå att jag inte längre känner särskilt mycket stolthet för det jag gör. bara gör det för att bli klar. Minns att jag som nyårslöfte skulle bli mer uppmanande: säga ja, vara mindre blyg och annat. Och det har varit en underbar resa men redan nu, fyra månader senare är det nästan nog. Stora igenkännings- och peppkramar, Frida

2015-04-19 @ 08:37:16
URL: http://dansariapril.blogg.se
Postat av: Sandra Leone

Detta var precis vad jag behövde idag! Tack fina du.
Det vore jätteroligt om du ville skriva ett kort eller långt inlägg om loving-kindness-meditation. Jag vill gärna veta hur du känner och tycker kring det.

2015-04-19 @ 08:50:32
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vilket fint och ärligt inlägg :) Tycker om att läsa om när du delar med dig av dina tankar.

Jag rekommenderar boken Meningen med hela skiten av Nina Åkestam. Den gav mig perspektiv på vad jag vill göra med mitt liv och vad tusan man ska bli typ.

2015-04-19 @ 10:58:44
Postat av: nathalie.

_så_ bra.

2015-04-19 @ 11:50:24
URL: http://https://instagram.com/natlje/
Postat av: Linn

Hade varit så himla fint om du ville tipsa om hur man utför meditation själv hemma. Det låter ju lätt men det är så svårt att bara sätta sig och köra igång. Tack på förhand och för att du skriver så fint!

2015-04-19 @ 13:56:54
Postat av: M

Åh, just de där sakerna borde jag också bli bättre på.

Och *räcker upp handen*

2015-04-19 @ 15:23:41
URL: http://awaay.blogg.se
Postat av: Elina

Såg att du har börjat blogga igen och blev så glad! Jag följer dig på instagram och har verkligen saknat din blogg. Jättekul att du har börjat igen tycker jag! Kram :)

2015-04-19 @ 20:37:54
URL: http://giraffer.blogg.se
Postat av: ISA

Vi kan jobba tillsammans på dessa punkter tycker jag, speciellt #1 är väl något för mig också! Jäkla jämförelse. Fint förövrigt att ni har meditation i skolan!? <3

2015-04-19 @ 22:15:55
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Sara

*räcker upp handen*

Kan du inte berätta om det i ett inlägg? Jag skulle vilja börja med yoga och meditation men vet inte hur. Hur gjorde du? :)

2015-04-21 @ 14:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0