love is all from what i heard but my heart has learned to kill.


☮ ☮ ☮. |  en söndagslista:
 
vilket väder är det idag? himlen är blå, solen strålar och vinden som smyger in genom mitt öppna sovrumsfönster är inte längre bitande sval utan precis sådär härligt frisk som den ska vara en söndag i april.
 
vad har du på dej? svarta cheap monday jeans, tajta med hög midja och ett stentvättat linne med djup urringning under armarna, tänker att hade jag haft en tatuering på övre revbenen hade den synts nu. fint. 

vem saknar du just nu? klara! min kära kombo som jag ska få möta i gbg om några timmar!! vi har inte träffats på lite mer än en vecka nu och åh! vad mycket vi har att ta igen. så saknar jag morfar och mormor också. ringde mitt i deras påskfirande i går och morfar blev så glad, så glad, så glad och det gör ont ända in i själen på mig att jag inte får krama honom precis nu.

vad gjorde du igår? igår hade jag en lördag för mig själv, gick morgonpromenad som vanligt, åt frukost framför en serie för ovanlighetens skull (annars är det alltid jag och harry potter om morgnarna), fresh prince of bell air, nittiotalsserien med will smith. underbar. så pluggade jag i ett par timmar innan jag cyklade hem till mandy på långlunch. det var SÅ gott, och trevlans att få prata, prata, prata om sådant som dudes, kärlek, att vara känslomänniska och framtidsvisioner. kom hem sent och hade myskväll med mig själv i hop med solnedgången. satt i fönsterkarmen med tända ljus, té, skrivblock, penna och ben howards fantastiska album 'i forget where we where' på repeat. magiskt. 
 
vad ska du göra i dag? jag ska till göteborg, införskaffa lite nytt till garderoben på beyond retro, fika med klara, så ska vi i kväll gå och se while she sleeps på sticky fingers, dansa, dricka öl och somna fnissiga på ett hostel vid liseberg. kommer bli e-m-i-n-e-n-t tror jag bestämt. 
 
nämn tre saker som är bra i tillvaron just nu: att våren är kommen och en kan ha tunna kläder och inga vantar och sitta på uteserveringar och känna sig fylld på energi j-ä-m-t, att jag har så galet fina vänner här i min lilla fantastiska stad, som lagar libanesiska middagar och gör dadelbollar med hemliga ingredienser, pratar vettigt om känslor och kärlek och tycker om att sitta på hustak och blåsa såpbubblor och gå solskenspromenader och dansa till sextiotalsblues precis lika mycket som jag och slutligen är jag glad för att jag på senaste har lärt mig skänka lite mer kärlek och acceptans till mig själv. det är okej att inte vara perfekt jämt, det är okej att göra fel. de ända krav jag har är de jag sätter på mig själv, och jag har blivit duktig på att sänka de kraven och krama om mig själv oftare i stället.
 
vilken plats skulle du helst vilja befinna dej på nu? i göteborg med klara såklart!! snart, snart, snart.
 
vilket var det godaste du åt i veckan? kanske var det långlunchen i går ändå. biffar, bulgur, stekt svartkål plus stekta grönsaker, hummus och så dadelbollar och apelsinklyftor till dessert. heaven.

vad är det konstigaste du gjort i veckan? den här veckan har, för en gångs skulle inte varit så konstig som alla andra på senaste tiden har varit. den här veckan har jag mest tagit vara på egentid då jag har haft lägenheten för mig själv, pluggat bra och kommit i gång med rutiner. inga hoppsanhejsankyssar, kreativa kvällar till klockan nolltrenollnoll, torsdagsberusningar, tatueringsmaskiner eller liknande. konstigast var nog när jag var ute och sprang i fredags och helt plötsligt var på andra sidan tågrälsen, väldans långt bort hemifrån. vart vilsen på vilovägar i en och en halv timma vilket ändå är himla imponerande eftersom jag sprang konstant under den tiden. i solsken dessutom!

hur ser en typisk vardagsmorgon ut för dej? den här veckan har cirka varje morgon sett ut precis såhär: jag går upp innan sju, drar upp rullgardinerna, bäddar sängen, sträcker på kroppen, dricker vatten och tar sedan promenad på en halvtimma. oftast med bra musik i lurarna, i bland en podcast och i bland bara tankesnurr. efter promenaden mediterar jag i tio minuter, minst, och tar sedan en dusch och pyntar mig med kläder, smycken, smink et cetera innan jag slår mig ner i min fåtölj och äter min älskade gröt plus dricker té tillsammans med harry potter and the goblet of fire.
 
vad är bäst med söndagar? att det är mest en dag mitt emellan helgens festliga stämning och vardagens vardagligheter. på söndagar så låter jag dagen bli lite som den blir. den är oftast full av mycket tankar och känslor och liknande, efter en lång vecka av tankar, bestyr och plugg så jag tycker om att träffa vänner på en kopp te eller dylikt på någon uteservering för att få prata av mig om veckan som gått eller lyssna på deras tankar mer än att se in i mig själv så mycket. skövt. men bäst av allt kanske är den här spellistan ändå.  lyssna!!
 
vad önskar du just nu? ingenting egentligen. allt är fint i livet just nu. jättefint faktiskt. (och visst, en skulle väl kunna få rätt på det här med kärlek för en gångs skull men även där ser jag ljusglimtor i det som en gång varit en mörk vilsen labyrint, som i twizards maze i hp. i have killed my voldemort). 

ha en fabulöst fin söndag alla hjärtan. jag är så tacksam för alla era fina ord som ni lämnar här. det är underbart att vara tillbaka i bloggosfären igen. xx
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej!!!

Jag är ute efter ett läppstift och tyckte att det du har på dig verkar vara väldigt fint! Vad är det för färg? Och märke?

Ha en fin påskdag!
Kram Linnea

2015-04-05 @ 11:00:05
Postat av: Maja

Åå så fint! <33 Kram

2015-04-05 @ 12:42:40
Postat av: Stina

Hej! Vilken fin blogg! Jag undrar om du har något favorit cafe och affär i skövde? Kram

2015-04-05 @ 16:44:54
URL: http://karleksmelodier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0