vi är så lika och olika på samma gång och jag älskar det.

 
tre saker jag tänker på i kväll:

☯ sommarstugeliv. | om två veckor tar jag älskade och saknade michaela i handen och far dit. tänker en mobil-fri helg utav goda frukostar i blått porslin (som på fotografierna ovan, de är från i sommar, lyx delux med hallon och äpple på gröten, mumma), promenader längs havskanten, meditation, vin på altanen, solnedgångar, prat, kramar, skratt, fniss och mer kramar. 

☯ framtidsdrömmar. | i dag gjorde jag en slags lyckointervention där jag mediterade och åkte som i en tidsmaskin till framtiden för att se hur det skulle se ut om det fick bli så ultimat som jag personligen skulle vilja ha det. och det vackraste och viktigaste utav det jag såg där var följande tre: mamma och pappa och jag har en nära relation då vi stöttar varandra och är mycket närvarande i varandras liv, jag har tatuerade armar och en kamera runt halsen, loppisfynd i hela stockholms (sedärja! jag blev minsann också förvånad, men tydligen är det i sthlm jag vill bo) lyan och en kärleksfull relation och ett coaching-föreläsa-prata-i-radio-skriva-jobb och tillsist såg jag mig själv som en harmonisk person - ej fri från mina demoner men med mycket god kontroll över dessa. yin och yang - en balans som jag ska ha funnit tills dess.
 
☯ tatueringar. | en tatuerare jag tycker mycket om ska komma till göteborg snart och jag tänker skicka honom ett mail under helgen och boka mig en tid. frågan är bara vad jag ska göra. bergstoppar? tekopp? yin och yang? mandala? är det någon filur som har en idé om vad som skulle vara sådär typiskt mig så skriv. vore fint med lite inputs. jag vill gärna en till symbol-för-livet på min kropp, något som kan symbolisera den här tiden. tiden då allting går som mest upp och ner men som jag vill och jobbar med att lära mig ÄLSKA, för det är så himla viktigt, då mitt liv föralltid kommer vara fylld utav bergstoppar och djupa dalar, mer eller mindre. 

xx.

Kommentarer
Postat av: elise

blev helt varm inombords av detta inlägg! och väldigt pepp på att en dag ha en sommarstuga <3

2015-04-25 @ 09:08:15
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: katri

en sol skulle passa åt dig för att du är alltid så himla piggande! eller några vågor?

2015-04-25 @ 11:18:44
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Mums :D

2015-04-25 @ 12:11:27
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Anonym

muminskeden:)

2015-04-25 @ 23:07:29
Postat av: ISA

fick typ världens längtanspirr av tanken på punkt 1. Sånt är föööör fint <3

2015-04-25 @ 23:22:20
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Hanna

Tyckte din punkt två var så spännande! Att verkligen helt ärligt och rakt försöka se in i framtiden och i det man verkligen vill bli, utan att ta med rädslor i beräkningen. Fint, och hoppas att du får vad du vill av din framtid.

Angående tatueringar så tycker jag typ en världskarta är SÅ fint. Typ på ryggen och över ena skulderbladet. Nu vet jag inte om det är typiskt dig, men tycker det är himla fint i alla fall.

2015-04-26 @ 15:32:28
URL: http://stjarnklarts.blogg.se
Postat av: matilda

en tekopp skulle passa fint som tatuering! tänker liksom din cafévärld, väldans fint :) har sett flera snygga tatueringar med typ blommiga tekoppar.

2015-04-28 @ 06:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0