i bland undrar jag om jag inte borde stanna hemma och gå i terapi i stället. men kanske är ett gäng månader på nya zeeland samma sak? åh, jag hoppas verkligen det.

 
DET BÖRJAR BLI LÄSKIGT nu. ✈ | lite åtminstone, då jag i dag bokade mitt första boende i NZ. i christchurch landar jag och ska bo i två veckor innan jag reser vidare mot, wanaka som ska bli mitt nästa stopp enligt den planeringen jag gjort mig i dag. om en undrar hur sjutton jag har tid med allt detta så ska jag säga att jag är sjuk och det är väl tajming det då jag faktiskt måste vara kvar här i mitt tonnårsrum och planera och inte springa runt i malmö och fika hit och dit. en måste ju spara pengar om en ska äventyra i NZ i ett gäng månader!

men på tal om fika så vill jag berätta om en magisk matupplevelse. var nämligen med mamma på incognito i lund här om veckan och bad om ett veganskt alternativ, då det inte (längre) fanns på menyn. och se där vad mästerkocken skrapade i hop! så HIMLA gott. rostade nötter, groddar, ruccola, babyspenat, tomater, soltorkade tomater, grillad paprika och en fantastisk svamphistoria. så dagens tips är alltså att be om ett vego-alternativ nästa gång du är på incognito, kanske blir det ej som ovan, men det kommer garanterat bli galet gott!! 

ps. jag saknar stugan. och stranden. ska eventuellt fara dit i helgen av en alldeles särskild anledning. känner redan att det är en dum idé. undrar vad universum har planerat för mig egentligen. en kan ju inte gå och börja tycka om någon mycket nu. vad är poängen med det egentligen? tänker i bland att det kanske finns en gräns. there's only so much vardagsglitter a person can take liksom. well, det ska hur som haver bli spännande att få reda på det. ha det fint vänner. nu ska jag fortsätta lyssna på coffeehouse country (ej ironisk, jag tycker faktiskt om country) och krya förkyldning. p u s s

Kommentarer
Postat av: kattis

finaste hannah! jag måste fråga. jag ska antagligen åka till sydostasien/australien/nya zeeland (oklart ännu) i vinter. själv som du. jag bara måste komma iväg, du vet hur kroppen kräver det? men jag vet inte hur. var. vad jag ska göra. om jag ska vara på ett ställe hela tiden eller några stycken eller mer backpacka runt. jag vill se en annan del av världen, leva ett annat liv för ett tag. inte lika länge som dig tror jag, en-två-tre månader kanske. men jag undrar. hur tänkte du när du valde nya zeeland? förstår att du inte har planerat i detalj men vad tror du att du kommer ägna dig åt under din resa? och hur påverkades dina val av att du ska resa själv? fint om du vill svara. jag har följt dig sen coffeeworld's början och tycker så så mycket om dig och allt du skriver. <3

2015-08-31 @ 22:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0