kyss mig i nacken igen.

 
en mobilanteckning från häromnatten:

☮ | det regnar 
jag ligger vaken
rummet doftar rökelse och täcket är prassligt
vi har skrivit godnatt och jag har ignorerat rösterna i mitt huvud
de som oroar sig
jag tycker om hur jag lärt mig att det alltid ordnar sig när det kommer till kärlek
även om det går alldeles fel så ordnar det sig
jag tänker och undrar varför jag inte lärt mig att allt ordnat sig när det gäller andra saker också
särskilt när det gäller kroppen min
länge har jag burit på dessa rädslor
sjukdomen lämnar mig aldrig
den har rotat sig fast
rötter som knutit sig fast runt hjärtat
hindrar det från att bulta vissa dagar
kippar allt oftare efter andan åt min egen spegelbild än kyssar i nacken 
allt ordnar sig 
visst är det väl så
 
det är när den hindrar mig från att känna lyckan i allt annat som sjukdomen blir farlig
bestämmer mig
att aldrig
ska kilon betyda mer
än kyssar i nacken 
 
jag saknar honom 
skriver 
du gör mig glad 
ser in i min spegelbild, säger du med, 
kära hannah, 
fastän du är en idiot i bland 
du med | 

Kommentarer
Postat av: Sanna

så fina bilder <3

2015-08-27 @ 13:03:58
URL: http://nouw.com/dreamspo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0