ingenting skrivet och inget är säkert.

söndag. | och det är mitt sista dygn i skövde jag påbörjat nu. i morgon åker jag till skåne och lämnar den här lilla staden på obestämd tid. obestämd är lika med jag ska på äventyr i höst och tänker att jag ska komma tillbaka och fortsätta min utbildning men eftersom jag lever i förvirringens land så vet jag inte. precis som hanna järver sjunger är ingenting skrivet och inget är säkert. jag har lite ont i magen på grund av det. fastän det någonstans känns fett himla bra ändå.

här kommer en hög vykort från instagram från den senaste tiden. dagarna fram till i dag ungefär. är ju inte den som uppdaterar om precis allt jag gör jag. mest små glimtar av vardagen. hur som haver: här är ett vykort från min innergård samt ett klädval. älskar håbandet från beyond retro. har det på mig nästan jämt. 

en lördag då jag spenderade många timmar på innergården. i solen. med te, en podcast, skrivblocket och så mamma på andra sidan luren som sa att det är okej att inte orka mer. "du behöver inte orka mer." vykort två är en helt vanlig gröt men jättegod gröt. i morgonsolen.
 
mitt rum innan det blev så tomt (nu är det jättetomt och det känns som om jag bara väntar på att få ta mina fyllda väskor och åka härifrån) samt äppellunden.


jag och klara på göteborgsäventyr. varsin hummus-macka från condeco fick bli vår lunch innan vi tog oss till classic tattoo och TATUERADE OSS igen!! hos bästa @pastilliam (kika på instagram). jag blev så himla himla nöjd med min lilla mandala. åh. ni ska få se! 

min fina klassis och vän elin och jag har haft massvis utav mysiga bestyr för oss. bland annat att gå en promenad på billingen och äta middag i hennes underbara kollektiv.  bland annat en hummus på en inte-riktigt-färdig-kokta-kikärtor, vilket blev till en CRUNCHY hummus. så himla gott! och elin är magisk. så är det. minsann.


och här är jag, en sneak peak på tatueringen och avokadogröt med chia, linfrön, soyamjölk och jordnötssmör.


så blev jag supersjuk igen. jag har tänkt, och det kan absolut vara något som fattas i mig. något som min kropp inte trivs med. kanske är det mina studentsnåla veganmåltider som saknar vissa viktigta vitaminer? värt att kika efter. doktorn nästa ungefär. 
 
trotsade sjukan och åkte till halmstad för att hjälpa till att inviga rotundan för säsongen!! det är kanske det bästa café jag stött på i landet så kom till halmstad, kom till rotundan, kramas, fika, se någon spelning och njut av hur jäkla galet vackert det är i norre katts park! 


en vecka i skövde kvar, tänkte jag när jag vaknade upp i min tomma lya och såg hur himla t-r-i-s-t rummet såg ut. som en liten skokartong. men solen sken in genom fönstret och tillsammans med bara ben och hp blev frukosten lite extra sommrig och fin. på vykot syns bästa bästa liselotte som kom över på fika en härlig dag.

igår var jag på picknickfestivalen i göteborg med ett stort gäng fantastiska personer. nya vänner, gamla vänner, vänners vänner, tusen kramar, en molnfri himmel, picnickfiltar, en tår som föll till hanna järver som spelade och hur vi gick hem i kvällssolen och åt falafel i en vacker lägenhet mitt i staden. tre gäng som knöt sig samman, och jag var punkten i mitten. det var så himla häftigt på något vis. så himla häftigt hur en kan lära känna nya och helt fantastiska vänner bara sådär. 
 
sedan for jag och klara hem till lägenheten i skövde och somnade efter en omgång klass. och jag vaknade tidigt, städade kylskåpet och skafferiet och började packa. nu har klara åkt och jag väntar på morgondagen då jag, på NÅGOT MÄRKLIGT SÄTT ska lyckas transportera jättemycket packning på två tågfärder. phu. men först ska jag vila och andas ut efter en jättfin och märkligt magisk sista vecka i skövde. tänk, vilket äventyr jag varit med om! åh. xx

Kommentarer
Postat av: M

Åh, så spännande ändå att inte veta var en ska ta vägen till hösten. Tror att var du än hamnar så kommer det bli kalasbra!

Såg förresten dig i all hast på picknickfestivalen och varken hann eller riktigt vågade säga hej. Heh.

2015-06-07 @ 21:55:12
URL: http://awaay.blogg.se
Postat av: ISA

FINISSS! dina bilder OCH inlägg är så jädrans fina! så mycket härligt i livet ändå. Och du får INTE känna någon som helst ångest över studieuppehåll, okej? har själv haft det X antal år nu, haha. No stress!

2015-06-07 @ 23:00:52
URL: http://Http://isabyl.devote.se
Postat av: Emelie - Lever drömmen i Paris!

Det är tydligt att din kropp och själ säger ifrån och det är bra att du tar signalerna på allvar. Jag kan förstå att det känns frustrerande att flanera i samma gamla stressmönster alldeles för länge - det tyder bara på att en rejäl förändring och en rejäl funderare behövs. Bra initiativ att gå emot alla "borden" och bara köra 100% Hannah nu! Jag hejar på dig. :)

2015-06-07 @ 23:34:47
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: Daniella 🌙

en helt vanlig gröt men jättegod gröt<3 <3 <3

2015-06-08 @ 06:20:49
URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0