när tar jag vara på vad jag har i stället för att ömka mig i mina egna jävla känslor?


hej! jag har PMS och hatar allt och älskar allt om vartannat. himla hormoner. det känns i varje cell att hormoner sprider sig som pistolskott mellan mage underliv och hjärnkontoret och allting känns så himla himla jobbigt. fastän det inte är det, egentligen. | jag har gjort mig hemmastadd så gott det går här hos mamma och pappa. att komma "hem" igen efter ett år på egen ort, i en egen värld är galet knäppt och jag behöver verkligen den här veckan för att bara L A N D A. så kanske komm min PMS ganska lägligt ändå.

det är något med att vara här, i lilla byn på landet hos mina föräldrar, i mitt gamla liv, som känns så himla svårt. det är som om jag vill bevisa något för hela detta samhälle som tryckt ner mig så många gånger. och jag tänker att om jag bara hade lite mer att komma med så skulle det vara ännu lättare att andas här. jag vill göra mig fri från mitt gamla jag för att det är det som ömmar men det är också något jag snarare borde stå för och tacka och ta vara på i stället för att smyga runt. RUNNING AWAY FROM THE PAST. det här kommer alltid vara en del av mig, vare sig jag embracear det eller försöker ignorera det. i mig finns minnen, bilder och påverkan. det kommer aldrig att försvinna.   

 well, denna vecka får stå för PMfuckingS, för jag är ingen klartänkande människa när den hemsöker mig. och nu kan jag bearbeta, tänka, planera, fundera, skriva, mysa, vila och passa på att hänga med allra käraste syster. i morgon ska jag på student och vara rfin och skratta med saknade personer och älska livet och kramas och ta knäppa vykort. så är det helg och jag åker förhoppningsvis till stugan i vettig tid och gör mig hemmastadd och så jobbar jag nästa vecka, och bor där och kommer i gång med den vardagen som finns tillgänglig där och som jag, under en lång tid sett framför mig och längtat efter.

☯ börja mina morgnar tidigt. morgonyoga vid stranden eller en löptur längs vattnet. sedan äter jag frukost och påbörjar min dag.

☯ mina frukostar vill jag ska vara lite roligare än müsli och havregrynsgröt, inte varje dag men ett par dagar i veckan minst då jag vill ha smoothie-bowls och spännande pankakor och bröd tillbaka i mitt liv igen.

 skriva. som om det vore mitt jobb vill jag ta förmiddagens första timmar framför datorn och skriva, skriva, skriva. gör jag älskar det. skriva. 

 på dagarna kan det hända att jag jobbar på caféet. rotundan är kanske det finaste och sötaste caféet i hela landet, eller världen till och med! är en i halmstad ska en absolut åka dit. en måste.

 annars vill jag spendera mina dagar med gitarren, spela mycket och lära mig nya låtar. jag vill läsa mycket böcker, särskilt harry potter eftersom det är mitt nyårslöfte att läsa ut alla böckerna innan tjugosexton.

 kanske vill jag göra yoga flera gånger om dagen i bland. jag tycker det är så himla skönt och v-ä-l-g-ö-r-a-n-d-e. om inte så tar jag gärna en mindful promenad eller mediterar en stund. meditera ofta. det gör mig så himla gott.

 det ska komma många vänner och hälsa på mig i halmstad. så jag ser fram emot sena kvälldopp och bada massor, att grilla, ha picknickar på klippor, åka på loppis-jakt och spendera sena nätter med glas och knas och leenden och jättemycket musik.

 och så ska jag planera det ÄN SÅ LÄNGE HEMLIGA höstävnetyret. 

 i sommar har jag även en hel del planerat när det gäller resor. jag ska hälsa på michaela i stockholm och jag och pappa ska till gotland i augusti, så ska jag till gbg minst jättemånga gånger också!

åh. alltså hörrni. sommaren är här nu. lev kravlöst. säg att DET ÄR OKEJ för det är det. du kan göra tusen saker eller inget alls på en och samma dag men så länge du inte tycker om den du är och det du gör, går rakryggad och ler så är det inte värt. gräv inte ner dig. drunkna inte i dina känslor. se på himlen, mys om den är grå, ge dig ut och "embrace it" om den är blå. låt inte ditt förflutna trycka ner dig. tyck om, tacka och ta vara på. det här gäller er, och mig. ha det fint! xx


Kommentarer
Postat av: Spritt

Tack för inspirationen. Tittade ut, och det var faktiskt blå himmel :)

Hoppas du mår bättre snart:

2015-06-11 @ 12:47:01
URL: http://sprittsprangande.blogg.se/
Postat av: Moa

Du är BÄST!

2015-06-11 @ 15:27:36
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Mums!

2015-06-11 @ 16:52:17
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: M

säg till om du vill ta en fika eller dylikt när du är här!

2015-06-11 @ 17:20:20
URL: http://awaay.blogg.se
Postat av: Anonym

Det är asjobbigt att komma hemhem särskilt när man har ett nytt liv någonannanstans, och man har fått nya insikter, förändrats en aning och såklart lärt sig en del sen man flyttade. Jag kan inte rå för att jag får ångest här, bland alla nära och kära och min gamla stad som var så hemma förut. Nu känner jag mig mest missförstådd och som om dem inte alls känner mig, dom som en gång visste allt men vem är jag att klandra dem när jag kanske inte är tydlig nog att visa mitt rätta jag när jag väl är här och hundra procent närvarande. Nu har jag ju chansen! Men jag orkar inte. Orkar inte verka vara den som vill yttra mig, visa mig, säga ifrån. Vill ju att allt ska va som förr. Men samtidigt inte. Jag trivs med den jag är nu men inte när jag är här- dem förstår inte. Det gör mig arg, frustrerad och det är inte så jag brukar reagera och då blir det ju bara ännu mer fel. Här har tiden stått stilla. Känner mig som en utomjording trots att jag är på platsen där jag växte upp och som betyder så mycket för vem jag är idag. Åh.

2015-06-11 @ 17:22:34
Postat av: jessicapehrssons.blogg.se

Känner igen så mycket. Har faktiskt precis nyglien flyttat ifrån Stockholm hem till föräldrarna i Halmstad jag med. Känner igen känslan där det känns som man måste bevisa sig. Som att staden lite alltid dömt än och man måste stå upp och slå emot allting, igen. Det är svårt. Och det är svårt att få till alla tillfällen i vardagen som är vackra, känns som jag alltid missar dem. Hamnar för ofta i sängen med musik och känner mig levande efter levt lite zombie likt hela dagen. Kramar!

2015-06-13 @ 10:47:53
URL: http://jessicapehrssons.blogg.se/
Postat av: catarina

du skriver så fantastiskt och sista stycket vill man bara kopiera rakt av och sätta upp som en påminnelselapp till sig själv.

2015-06-15 @ 08:12:06
URL: http://daysofcreativity.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0