It's complicated. All this love shit's complicated. And that's good. Beecause if it's too simple you've got no reason to try, and if you've got no reason to try you don't.

 
FILMTIPS.  ► | För cirka fyra minuter sedan såg jag klart på filmen på What if, med Daniel Radcliffe och Zoey Kazan i huvudrollerna och än känner jag tårarna ligga i ögonvrån. Och ja, det är nog mycket mina egna känslor som får rinna fram (våra glitternätter brinner i mig, mitt hjärta krampar, jag vet inte hur jag ska hantera vår längtan) men jag tycker ändå att den här filmen var värd sina egna tårar också. 

Den handlar om Wallace (Daniel Radliffe), en olycklig drömmare som har, sedan han avbrutit sina medicinstudier efter att ha blivt bedragen av sin kärlek spenderat det senaste året med att göra sådant som hans vän Allan (Adam Driver, ni vet Adam i girls?) kallar för absolut nonsens. Men, på en fest träffar han den vackra, roliga och lite små-knäppa Chantry, som han genast fattar tycke för. De börjar umgås, och hans värld börjar lysa upp igen. Problemet är bara att Chantry redan har en kärlek sedan flera år tillbaka och han får acceptera det faktum att de föralltid kommer få vara bara vänner. Eller? 

En v-ä-l-d-i-g-t fin film, från början till slut. Jag tycker utan tvekan att denna filmen är värd en fyra utav fem. Den må vara enkel och lättsam, men samtidigt inte alls jobbigt förutsigbar eller långtråkig. Den är peculiar, söt och igennkännande. Tips tips!! Nej, nu ska jag duscha, byta om, torka tårarna och göra mig redon för en riktig kalas-första-maj inkluderat grillning, femkamp, veckans öl, och mysmiddag med en utav mina allra bästa personer. Sagolikt. Ha det fint! XX
 


Mina bästa citat från filmen:

 ► "...that instant conection. If you're lucky it happens once in a lifetime and if you're unlucky, then you have to come to weddings and listen to people like me talking about it. And asume we're all hopeless romantics... It's very easy to be cynical about love, but this, tonight, this is hard."

 ► "In fairy tales, love inspires you to be noble and courageous, but in real life, love is just an all-purpose excuse for selfish behavior. You can lie and cheat and hurt people, and it's all okay because you're in love..."

 ► Look. One thing I like about getting married is that you can stand up in front of everyone you care about and state it for the record that you believe in the best case scenario.
 
 ► "I just had sex. I'm about to eat nachos! It's the greatest moment of my life!" 

 ► "It's complicated. All this love shit's complicated. And that's good. Beecause if it's too simple you've got no reason to try, and if you've got no reason to try you don't."


Kommentarer
Postat av: elise

såg också den för ett tag sedan och gillade!

2015-05-01 @ 13:28:30
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Frida

Åh så fint! Har ju en långtgående crush på lille Radcliffe ända sedan HP filmerna så vill verkligen verkligen se den nu :) har dock en fråga ang. tårar, är den liksom sorglig sorlig eller fin sorglig? för fin sorglig kan ju vara fint att gråta till av kärlek och åh vad fint det är, medan sorglig sorglig ju mest bara är jobbig och sån undviker jag ju helst ;)

2015-05-01 @ 15:00:28
URL: http://weareallstoriesintheend.blogg.se
Postat av: Ebba Molin

Åh diggar den filmen jättemycket!

2015-05-01 @ 19:12:08
URL: http://molinebbas.blogg.se/
Postat av: joré

åh, låter som en härlig film! och jag som behövde just filmtips! ska se den ikväll, men historiepluggandet måste tyvärr gå före... uäh

2015-05-02 @ 17:20:47
URL: http://www.jdfoto.blogg.se
Postat av: alice

Men herreguuu så gullig film! (radcliff <333) Tackar för tipset för den gjorde min söndag så mycket bättre, tack tack tack!

2015-05-03 @ 22:26:49
URL: http://opersonligt.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0