jag längtar efter den där kvällssolen på verandan.

hippiehannah. ☯| det känns som om jag har hittat tillbaka till mig själv nu. efter berg och dalar. som om jag gått hela vintern och våren, ja hela det här året och letat. letat efter någon slags verklighet, något som kan ta mig ur min alldeles egna lilla zon av förvirring och oro. plötsligt i dag känns det inte som om det finns någon mur mellan mig och verkligheten. det här är livet. det jag lever precis just exakt nu. och det är det som spelar roll, det är det jag ska ta vara på. här kommer några tankar:

 
☮ jag vill ta vara på livet genom att lyssna till mitt innre, genom att tacka för det jag har och se, uppskata och omfana de möjligheter som uppstår. 

☮ jag vill inte låta rädslor gindra mig från att göra det jag vill göra i livet - och att göra det så bra jag kan. the one who is brave is free. verkligen. 

☮ att leva är att se, att leva är att agera, att leva är att känna. sorg, som smärta, berg som dalar, ilska som skratt. jag vill inte längre döma mig själv för mina känlsor, hur svåra och tunga de än må vara. när jag väl upptäcker att det är i en djup dal jag befinner mig i vill jag ta vara på det - och se det som ett tecken för mig att byta stig, att ta mig uppför, precis hur jag vill. 
 
☮ själen min är viktigast, och kroppen är dess dyrbara rustning. båda vill jag respektera och ta hand om. på ett vis som passar mig. 

☮ mitt liv är mitt. ditt liv är ditt. och alla andra, de har sitt. sitt liv, sina tankar, sitt mörker, sina idéer, sina världar. det är helt o-m-ö-j-l-i-g-t att styra över hur andra tänker om dig, ser på dig, känner inför dig. att vandra omkring och vara till lags gör dig bara ont. ditt liv är ditt. mitt liv är mitt. gör din grej, följ din magkänsla. akta dig inte för vad andra ska tycka. bara du vet vilka som är dina innersta tankar, känslor, och drömmar. ingen annan vet allt om dig och ingen annan ser hela ditt livspussel. bara du vet om en ny bit passar in eller inte. ditt liv är ditt. mitt liv är mitt.

☮ älska. älska. älska. även fast det gör ont. älska. för att du lever. för att DU LEVER.
"det svider. det smärtar. men åh. att mitt hjärta slår så jävla hårt är i alla fall ett tecken på att jag lever". 

jag kommer nog fylla på den här lilla listan på livsfilosofier efter hand. så håll koll på min facebook vettja! så berättar jag där när nya tankar kommer in på listan. xx


Kommentarer
Postat av: rebeccafornstedt.blogg.se

ååh vilket bra inlägg <3
kloka ord!

2015-05-24 @ 22:06:37
URL: http://rebeccafornstedt.blogg.se/
Postat av: elise

<3

2015-05-24 @ 23:58:39
URL: http://singmyspring.blogspot.se/
Postat av: Karin

Hur bra som helst!

2015-05-25 @ 05:58:04
URL: http://locknerkarin.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0