nattlig förvirring / mitt hjärta i din hand.

har på mig samma tshirt som när vi träffades för första gången
dansar runt i bara ben
stämmer äntligen gitarren och spelar en midsommarnattsdröm och sjunger med högt högt
fastän jag egentligen vill spela det är så jag säger det
orden handlar om allt som är vi
jag älskar att sjunga
jag älskar det som är vi



tycker inte om vad hon i spegeln säger till mig i bland
eller ännu värre
vad jag säger till henne
när jag bara ser felen
"vaför gör du det för?" skriker jag



sommaren känns så fin
men det finns också en klump i magen
ett steg för långt åt sidan
och där är den
klippan
faller



dagarna går fort
det vackert men smärtsamt ändå
ska jag bara flyta med?
blir det enklast så?
vågar inte tänka på dig
tid och rum och ovisshet
det känns för mycket i mig 
jag älskar livet 
en vän skriver att jag är världsbäst
men får ångest ändå
jag vill gråta
det är så livet måste gå
aj

Kommentarer
Postat av: Anne Marte

<3

2015-05-05 @ 07:51:42
URL: http://annehvalen.blogg.no
Postat av: Karin

hannah du skriver så fint. jag känner igen mig i dig och dina skriverier så väldigt väl (speciellt i det sista stycket). hoppas allt är väl med dig.

2015-05-05 @ 17:35:45
URL: http://locknerkarin.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0