och fylla mina dagar med vardagsromantik.

☮ ☼ ☾ ☯. | En semester-lista. Lånad av Elsa Billgren. 

            

 F O T O G R A F I E R  F R Å N  S O M M A R E N  2 0 1 4.



Vad ska du göra på din semester?
 Jag ska bo i halmstad, i sommarstugan och jobba med kafé rotundan, så ska jag spela jättemycket gitarr, äventyra, utflykta, nakenbada, skriva, fotografera, passa på att laga extra fina och gröna måltider, planera höstens eventuella storslagna äventyr med klara och fylla mina dagar med vardagsromantik.  

 

Ska du åka någonstans? Jag tänkte hälsa på Michaela i Stockholm, så ska jag och pappa förhoppningsvis till Gotland och så finns det säkerligen rum för ett och annat spontanäventyr till Köpenhamn, och Malmö och Gbg, såklart.

Hur länge ska du vara ledig? Jag kommer vara superledig i augusti då "jobbet" är i både juni och juli, men i ärlighetens namn känns det som om jag kommer vara lyckligt ledig från och med den tredje juni då min sista tenta är gjord och jag är pluggfri! Hurra!

Vad vill du verkligen hinna med? Jag längtar verkligen efter det där lugnet som alltid infinner sig när jag bor i sommarstugan i Frösakull. Morgondopp och yoga på stranden, hängmatta + bok, löpturer längs havet och stunder av skrivande bara för skrivandets skull. Så vill jag väldans gärna hitta på en himla massa fint med mina vänner, utflykter, picknickar, grillkvällar, soluppgångar och solnedgångar och dans och vattenskidor.
 

Vad tror du egentligen att du kommer göra? Jag kommer nog få ta mig ett par veckor minst att komma till ro efter denna turbulenta vårtermin. Jag tror att jag kommer få gråta mycket, och känna känslor som till först är jobbiga men som sedan kommer göra att jag känner mig så himla levande. Ångest, skratt, gråt, saknad, kärlek. Alla kännslor får vara med, ska få vara med. 

Vad ser du mest fram emot? Sena pirriga nätter, picknickfestivalen i Göteborg (nästa lördag!), att ta jättemycket fotografier, planera äventyr med klaris och laga en himla massa god spännande mat!!

Vad kan gå fel? Att jag inte lyssnar på min kropp och vilar. Att jag stressar. Det här måste få bli en kravlös sommar.

Vem kommer du vara mest med? Mig själv, tänker jag. Önskar mycket egentid. Men tror att jag kommer hänga med Klara så ofta jag bara kan, och lära känna en hel del nya filurer tror jag absolut att jag kommer göra också!!


Vad kommer du lägga mest pengar på? 
Superfood-ingredienser och nötter till mina sommarfrukostar, secondhand-kläder och om jag köper en analog kamera så kommer filmerna nog ruinera mig lite grann. Fett värt dock. Åh, vad jag längtar efter att få gå omkring men en kamera runt halsen!!

 

Vad kommer du köpa inför semestern? Sommarkläder. Min garderob ekar, bokstavligt talat. 

Kommer du använda det? 
Absolut, särskilt stora slappa mönstrade plagg och smarta stickade tröjor en bara kan dra över huvudet när en ser ut över havet sena sommarnätter.


Kommer du bli brun? 
Oui, oui. 

Vad vill du säga till ditt semester-jag? 
Ta hand om dig, lyssna till din kropp, ta dagen för dagen och tänk inte i onödan på morgondagen. Det här är vad du längtat till. Älska dagarna, tacka dagarna, se möjligheterna och gör det som känns bäst i maggropen. 


Vad kommer du äta? 
Jag kommer som nämnt gå bananas på frukt och grönt och diverse superfoods då jag tänker att jag kommer ha betydligt mer med tid till att göra lite mer spektakulära frukostar och andra måltider. Kommer säkert äta en del glass, grillade grönsaker och ha avokado på precis allt. Mmmumma!!

 

Vad kommer du dricka? Teer som smakar passionsfrukt och vanilj, torra vita viner och säkert en hel del öl i solskenet på diverse uteserveringar.

 

Vad kommer göra den här semestern extra bra? Att jag kommer bo på sommarstället nästan prick hela sommaren. Och att jag tänkte spendera lite extra tid i Stockholm hos Michaela. Plus kameran och gitarren som ständiga kompanjoner. 


Vad kommer du ha på dig? 
Slappa byxor och linnen och skjortor i tunna tyger från Beyond Retro, vintageklänningar, mycket smycken och hårband. Och så ska jag införskaffa ett par riktigt supersköna sommarskor. Det blir säkert vans. Mumma. 

Hur kommer du att göra dig illa? Jag längtar efter blåmärken på smalbenen och skrubbsår på mina knän. Kommer säkert vara min longboard som blir anledningen till mina värsta skador. (Om inte hjärtont på grund av att du drar mig in i din orkan igen. Jag kommer nog inte kunna låta bli. Det är ju du liksom. DU.)

 

Vad oroar du dig för? Ångest. Vilket bara ger mer ångest i säg. Så nu slutar jag med det och oroar mig i stället för hur sjutton jag ska transportera alla mina grejer här i Skövde hem till mina föräldrar på en och samma gång. Oj.


Vad kommer bli extra speciellt i år?
Som nämnt blir det en längre visit i Stockholm, att jag kommer hänga mycket i Halmstad och så tror jag faktiskt, nej jag vet, och lovar mig själv, att jag kommer tillåta mig älska och vara lycklig - mer än någonsin.

Hur kommer du minnas din semester sedan i september? SÅ JÄKLA HÄRLIG, PIRRIG OCH SPONTAN. En sommar som aldrig förr. 


Kommentarer
Postat av: Amanda Jonsson

Så fint. Lånar denna lista känner jag. Behöver tänka lite på ledighet, sommar och värme nu <3 kram och ta hand om dig <3333

2015-05-27 @ 21:12:04
URL: http://ajonssons.blogg.se/
Postat av: ISA

Du kommer få en så jäääkla härlig sommar! Åh vad jag gillar din inställning <3

2015-05-27 @ 23:44:22
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: hanna

åh, den här peppande listan behövde jag inför sommaren. tack. hoppas din sommar blir jättefin och att allt plugg går galant tills den tredje juni. kram!

2015-05-28 @ 23:06:09
URL: http://lundgrenhanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0