och jag tänker aldrig mera vänta på någon som dig för du är fucking inte värd mig.

fredag.  | och nu är det väl ändå på tiden för hannah att dela med sig utav några vardagligheter från den senaste tiden! maj har varit en känslomässig berg-och-dalbana hittills. kaos, skulle en även kunna kalla det. och i dag varnar jag dessutom om att jag är på ett himla humör. en vandrande berg-och-dalbana. och jag tycker inte riktigt om det med mig själv. jag som generellt kallas jordnära och ofta förespråkar lugn och harmoni är lika oviss som livet själv just nu. nåväl, här kommer lite sådant som jag gjort för att hålla mig ovan ytan under de senaste veckorna:


vykort ett visar ett klädval. vykort två visar min älskade fönsterkarm där jag brukar sitta om kvällarna, dricka grönt chai-té, skriva cirka åtta sidor dagbok för att jag har så mycket som vill ut och se dagens solsken gå ner i hop med att ben howards magiska i forget where we were spelas på vinyl. det är nog min absoluta favoritplats här. och mitt favorit bestyr. det läker mig, helar och stärker mig.


i skåne solar i tjugo grader på bakgården och det finns visst de som redan badar i haven. i skövde går jag med dr.martens, fluffig jacka och sveriges största halsduk och har whiskeyröst jämt. men det värmer och jag ser lite ut som lilla my i hop med knuten på knoppen så det är ändå himla okej. 

men dock, i takt med att dagarna går tittar solen faktiskt fram allt oftare. och den bärnner på allt varmare. i går kunde jag inte ens sitta vid fönstret i köket utan att brinna upp. vilket kändes ganska underbart. fast oftast förtär jag inte min frukost i köket, utan på en kudde i sovrummet tillsammans med harry och hans äventyr. det är mitt andra bästa och mest välgörande bestyr. morgonstunderna, gröten, hp och jag. åh.


ytterligare ett klädval. jag tycker väldans mycket om svart, som en kanske ser. och mitt nya hårband från beyond retro!! och så ännu ett vykort från min älskade fönsterkarm. boken jag skriver i är förövrigt köpt på pocketshopp för cirka femtiolappen. fett himla jättevärt. tips, tips. med mumintroll på. det tycker jag om.


och här kommer två saker till som helar, peppar, värmer och håller mig ovan ytan. ett. vår vackra grönskande blommande innergård där en kan äta lunch i solen och meditera efter långpromenaden. två. KLARA. min älskade bästis och kombo. det är så fint att ligga brevid varandra och peppa framtiden och fnissa åt knäppa dudes och somna i hop efter tre avsnitt av that's 70 show eller sex and the city. 


en bild på mig jag tycker om samt ett vykort från favoritplats nummer två. tylösand, eller frösakull för att vara mer korrekt. här ska jag bo i sommar. i stugan. mitt lilla paradis. och jobba på halmstads absolut underbaraste café. berättar mer om det en annan dag, men hur som haver är jag mycket mycket pepp och glad över detta!! 

i förra veckan var jag i skåne och hälsade på. hela helgen var lika kaos som månaden själv men jag är inte bitter för den kunde liksom inte bli på något annat sätt med tanke på förutsättningar. och jag var faktiskt med om himla fina ting, som att äta middag och ha sleepover hos elsa till exempel! nu ska jag lägga mig och läsa lite, försöka andas, göra matlåda, gå till skolan, föreläsning, kamas jättemycket med klassisar, ringa klara och äta middag hos en vän senare i kväll. ha det fint. XX

Kommentarer
Postat av: Hanna

Dina bilder är så himla härliga!

2015-05-22 @ 11:48:48
URL: http://hannasignelovisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

e du frisk nu? verkar smal

2015-05-22 @ 12:38:24
Postat av: M

Dina bilder är jämt så fina.
Och det hade varit fint att ta fika eller så när du är här över sommaren!

2015-05-22 @ 12:42:13
URL: http://awaay.blogg.se
Postat av: Fanny

Hej!

Du kanske tycker att det är ohyfsat att fråga, för det kanske snarare låter som ett påstående än en fråga. Men när du lägger upp bilder som tydligt visar att du ser smalare ut än tidigare, så är det nästan ofrånkomligt att inte kommentera det. Ber du om hjälp?

Eller gör bilderna dig tillfredsställd?

Sen är ju bloggar ett forum som helt fullständigt bortser från att det är en människa bakom bloggen. Vad jag menar är, jag hade aldrig gått fram till en tjej som jag inte känner och säga: du ser smal ut.
Nu när jag är anonym, blir det på ett helt annat sätt. Vad tycker du? Vill du att vi ska uppmärksamma din smalhet? (jag har haft anorexi och blev supermotiverad varje gång någon sa att jag var smal. Jag levde på dessa kommentarer, de blev som en drog. Är det så för dig med?)

Ta hand om dig!

2015-05-22 @ 22:39:22
Postat av: ISA

SÅ vackert allting!! vill också ha en fönsterkarm att sitta i <3

2015-05-22 @ 23:03:45
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Emma

åh din rubrik Hannah, du satte ord på vad jag borde intala mig själv! <3

2015-05-24 @ 14:38:15
URL: http://sevenseashells.blogg.se
Postat av: Anna

Kan du inte visa i ett inlägg hur du redigerar dina vykort på instagram? Gillar ditt val av filter, så harmoniskt!

2015-05-29 @ 23:12:32
Postat av: Johan

Du klär dig snyggt.

2015-05-30 @ 11:42:06
URL: http://finest.se/soulful

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0