och jag vill inte längre kriga med själen.

 
tro och tvivel ☯. | framför mig ser jag ett berg. det är jättehögt. och jag har bara tre veckor på mig att bestiga. det skulle kunna gå om allt annat vore så enkelt. om allt annat vore så kravlöst. men magen knyter sig och jag kan inte hjälpa det. är det demoner eller hormoner vet jag inte. bryr mig inte längre om att jaga efter ett svar. 

det rätta finns inom mig, och jag måste finna det själv. klysha, men sant. inte längre vill jag jaga efter någon som ska visa vart jag ska gå. jag vägrar lyssna, vill inte bry mig om hur alla andra tar sig uppför. jag ser solen där vid toppen, men jag vet inte om jag hinner nå den. innan sommarvinden och det jag vill kalla för friheten.

jag måste sluta kriga med själen.

dina hjärtslag nuddade min hud. jag beundrade ditt leende när du inte såg. men samma stund som jag vinkade hejdå kändes det som om något som fattades. och jag vet inte vad. men du är kvar. någonstans vet jag att du är kvar. 

i morgon tar jag nya tag. landar i det som är min vardag. aldrig mer vill jag behöva rymma med andan i halsen. för allt är detsamma när jag kommer tillbaka. jag kommer allit vara jag, rösterna bor i mig, rösterna finns kvar. i morgon tar jag nya tag. och landar. i det som är jag.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

du skriver så fint <3 kämpa på! Massa kramar!

2015-05-18 @ 23:51:56
Postat av: Tora (torahansson.blogg.se)

Du är så himla bra och du skriver så fint. Puss!!

2015-05-19 @ 18:15:08
URL: http://torahansson.blogg.se
Postat av: M

Det nästsista "stycket" är så mycket vad jag känner.

2015-05-19 @ 22:34:15
URL: http://awaay.blogg.se
Postat av: ISA

du skriver så himla vackert. Blir så tagen <3

2015-05-19 @ 23:00:20
URL: http://isabyl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0