viktigt svar på viktig kommentar.



Fråga: Hej! Du kanske tycker att det är ohyfsat att fråga, för det kanske snarare låter som ett påstående än en fråga. Men när du lägger upp bilder som tydligt visar att du ser smalare ut än tidigare, så är det nästan ofrånkomligt att inte kommentera det. Ber du om hjälp? 

Eller gör bilderna dig tillfredsställd? 

Sen är ju bloggar ett forum som helt fullständigt bortser från att det är en människa bakom bloggen. Vad jag menar är, jag hade aldrig gått fram till en tjej som jag inte känner och säga: du ser smal ut. 
Nu när jag är anonym, blir det på ett helt annat sätt. Vad tycker du? Vill du att vi ska uppmärksamma din smalhet? (Jag har haft anorexi och blev supermotiverad varje gång någon sa att jag var smal. Jag levde på dessa kommentarer, de blev som en drog. Är det så för dig med?) 

Ta hand om dig! 



Svar: Hej fina du! Jag vet att det finns dem, med en ätstörd historia som jag som blir SUPERARGA när någon skriver "Oj, vad du blivit smal" och dyklikt. Och jag misstänker att det ofta är på grund av att de kanske inte tycker att någon ska kommentera deras utseende, lägga sig i deras liv eller att de kanske inte vill erkänna för sig själva att de faktiskt har rasat i vikt. Jag vill att du, att alla ni som läser det här ska veta att jag är inte sådan. 

Tvärtom, uppskattar jag dessa kommentarer. Jag tar de som tankeställare. För nu fick jag två kommentarer angående att jag ser uta att ha blivit smalare - och vet ni? Det har jag inte ens märkt själv att jag blivit. Just därför tycker jag att det är så himla bra att ni bryr er om mig (för jag förstår att ni bara vill mig väl ♥ ) och skriver detta till mig. Så fort jag läste kommentarerna så började jag tänka: Stämmer det som de skriver? Har jag blivit smalare? Hur kommer det sig? Jag lägger i hop pusselbitarna och inser att kanske är det stressen ändå, som tärt på mig, att det har varit ett gäng väldigt slitsamma och psykiskt påfrestande veckor nu.

Jag förstår att dessa kommentarer är baserade på oro och fundering och jag uppskattar det. Ni är liksom som mina vänner, och ni ser det jag inte själv alltid kan se när jag går omkring i min egen lilla bubbla här i Skövde. Men så ska en veta att vissa speglar ändrar ens former lite, samt vissa poser eller kläder eller whatevs. Men en tankeställare är alltid viktig, och jag tar till mig orden och tänker över.

Så ja, skriv! Tankeställare är viktigta. Och ni är ju mina vänner ändå, på sätt och vis. PUSS 

 

Kommentarer
Postat av: Beata

så bra skrivet

2015-05-25 @ 14:08:54
URL: http://radarmagazine.se/beata/
Postat av: ISA

det trista med detta är dock att i 95 % av fallen där folk uttrycker sin "oro" så är det bara andra sjuka människor som blir lite avundsjuka eller provocerade och måste ha koll. Tror jag! Men fint att du inte tar illa upp utan kan använda det till att ta hand om dig mer, det tyder ju på att du kommit långt! kram <3

2015-05-25 @ 23:44:50
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: petronella

gud det är så svårt med viktfrågor. En nära vän verkar inte äta lika mycket längre och har gått ner i vikt. och jag har inte en aning vad jag ska säga. är rädd för att säga något som hon missuppfattar.

2015-05-28 @ 19:24:31
URL: http://hejpetronella.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0