dudeellen.


vykort från min sista frukost i sverige. boken, på bilderna är min resedagbok som jag  var dag fyller med tankar, reflektioner, drömmar och bestyr från mina resor och äventyr här på andra sidan jorden. alltså, tänk, andra sidan jorden. hur knäppt?


yogis breakfast tea, plommon och soyghurt med banan, nötter, sesamfrön, dadlar, russin och kanel. mumma krademumma!! återkommer snart med uppdatering från min resa, så länge kan en klicka sig in på min instagram där jag uppdaterar var dag med tankar och vykort. @dudeellen heter jag där. och förresten! om en har några frågor om resan min så skriv nedan så svarar jag i ett separat inlägg. ha det fint! puss ☯  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Reser du ensam till NZ och Singapore? Kan du berätta om resorna?

2015-09-15 @ 09:08:54
Postat av: Anonym

Hur var det att boka boende genom Airbnb? Kändes de tryggt? Hade du eget hus eller bara ett rum i ett hus?

2015-09-15 @ 09:29:38
Postat av: linnea

Hur mycket tror du en bör ha sparat innan en åker? Och har du några tips när det gäller packning?

NZ verkar vara helt magiskt! Vad är ditt första intryck?

Kram

2015-09-15 @ 10:12:53
Postat av: Josefin

Hej!
Ska du resa runt i nya zeeland, eller vara på ett ställe?
Hur bor du under resan? Hostel?

2015-09-15 @ 12:25:02
Postat av: Anonym

Vill du tipsa om fler appar/anslagstavlor/communitys för platser & happenings att besöka? Läste på din instagram att du t.ex. varit på yogaklass- hur fick du reda på den?

2015-09-15 @ 12:54:39
Postat av: Katrine

Hei! Ser ut som en utrolig fin reise :)
Jeg lurer på om du har tenkt til å bruke mest tid i eget selskap, eller vil gå aktivt inn for å bli kjent med noen? Er det et mål å ha noen du kan holde kontakt med når du reiser hjem igjen, eller er ikke det så viktig?

2015-09-15 @ 13:51:31
Postat av: Maia

Hej på dig! :)
Åh så fint! Jag vet att detta inte riktigt hör till ämnet men jag måste bara fråga om tips. Jag har precis börjat första året på gymnasiet och har alla "pluggår" framför mig. Har du några tips på hur en inte spricker av reslängtan? Allt jag känner för är att packa ihop min lilla koffert och springa ut och upptäcka världen!

2015-09-15 @ 15:55:49
Postat av: Moa

Ska bli så fantastiskt fint att följa din resa. Hade jättegärna velat göra en liknande resa till Nya Zeeland, ensam. Men jag vet liksom inte om jag är redo för det. Jag är nog lite som dig, trivs bra i mitt eget sällskap, men jag har aldrig rest själv förut. Hur "visste" du att du var redo för en resa till andra sidan jorden, helt ensam?

Kram och tack för all inspiration du ger.

2015-09-15 @ 15:57:01
URL: http://https://instagram.com/_moaamanda/
Postat av: Linnéa

Här kommer en rolig fråga och en lite tråkigare, vi tar den tråkigare först: Hur tänker du med budget och sånt? Tycker att det är så himla svårt att veta hur mycket en behöver ha sparat. Vad beräknar du landa på allt som allt typ. Och nu den lite roligare: Vad ser du fram emot mest under resan? Allmänt och mer specifikt någonting du ska göra, ett äventyr. Hur planerar du att ta dig runt förresten?

Och förresten: Kan vi inte få se vad du har med dig? Typ lägg ut saker och fota :)

Blev lite mer än två frågor, ooops. Ha det bäst där borta! Kram!
/@neatherese

2015-09-15 @ 19:29:04
Postat av: Anonym

Vilken är den största skillnaden du märker med dig själv där du är nu, på resande fot, respektive när du befinner dig hemma? Finns det något med resan som påverkar dig särskilt i ditt sätt att vara och må- till det bättre eller kanske mindre bra?
⭐️

2015-09-16 @ 07:32:41
Postat av: Filippa

Åh, jag blir så inspirerad av dig,Hannah! ♥
Jag går sista året i gymnasiet nu, och när jag ser dina bilder vill jag bara åka iväg,
till sådana här underbart vackra platser!! Jag är nyfiken på samma svar som många av de andra redan frågat,
så jag har egentligen inget att tillägga. Eller jo, en fråga kom jag på nu, du verkar må så himla bra på andra sidan,
är det ett ställe du hade kunnat spendera några år av livet i? :) Hur skiljer sig allt jämfört med Sverige?
Massa kramar på dig, jag tycker så mycket om att följa din resa.

2015-09-16 @ 14:25:18
Postat av: Moa

Hej Hannah! kanske en konstig fråga men jag undrar vad du äter på din resa, köper du något varje måltid eller hade du med dig något? Hur funkar detta? kramis

2015-09-16 @ 14:39:49
Postat av: Maja

Hej vackra Hannah! Alltså du är så himla modig!!! Jag undrar hur man vågar prata på engelska? Är det klurigt att våga prata med andra filurer på ett annat språk eller hur är det för dig? Är själv väldigt osäker på engelska och det hindrar mig från att våga resa! Massa kramar!

2015-09-16 @ 14:43:41
Postat av: Anonym

Hur veganvänligt upplever du att nz är? Jag tänker på restauranger/cafén o i allmänhet:)

2015-09-17 @ 08:25:46
Postat av: Matilda

Åhh, jag skulle själv gärna åka iväg sådär som du gör nu. Måste bara fråga om det inte känns lite läskigt att åka helt ensam, hur tar man det steget liksom? Annars känner jag att jag också skulle vilja åka någonstans själv.
Kram!

2015-09-24 @ 16:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0