inte helt hundra.

min andra vecka i christchurch börjar regnig och kall. det är dåligt med värme i huset. jag fryser jämt och sover med alla filtar och lakan jag kan få tag i. vi sitter länge vid brasan om kvällarna, M och jag. tittar på kriminalare, gosar med varsin hund och småpratar om allt från det djupaste smärtorna till drömresor och hundnamn. det är fint. en fin vän, det där. kommer sakna när jag flyttar vidare på måndag. minsann. | ☼☽  



förutom gos med hundar, öppen brasa och fina inneboende-kamrater så vill jag mest i från huset om dagarna. det är lite olika anledningar, men det tar vi en annan dag. nu vill jag prata om något BRA. väldigt bra faktiskt!! 



M har praktik på universitetet i christchurch och med honom får jag sjuss i utmärkt tid varje morgon för att börja dagen på ett gym/fik som hittils blivit mitt bästa häng i staden som jag inte trodde jag skulle falla så för som jag gjort nu. fina christchurch, vad du tar hand om mig väl trots allt.


gymmet mint och pure café håller till i samma byggnad vilket passar perfekt då jag kan börja dagen med ett spontant vad-kroppen-vill-i-dag pass innan jag slår mig ner och äter en v ä r l d s g o d frukost. varning: följande bilder kan ge dig ökat hunger och salivproduktion i munn.



i tisdags såg min frukost lite ut såhär!! en magisk chia-havre-mango-pistage-kokos-frukt-historia samt en kopp supergott kaffe som fick händerna att skaka av koffeeinet (så blir jag av kaffe, älskar det, men kroppen blir alldeles till sig). organic and vegan? y-e-s please!



ljust och fint. tycker att inredningen gör ungefär sextiofem procent av cafféer. sedan är tjugo procent maten och kaffesmaken, fem procent musiken (och volymen, minnuspoäng på detta café som spelar jättehög musik som ska räcka för både cafégäster och gymmisar) och fem procent personal. och här är personalen verkligen underbart trevlig. hejja kiwis, så himla trevliga prick jämt. 



en frukost, en dröm. 


i hop med mitt förtärande utav denna trevliga skapelse läser jag böcker och magasin på min ipad, den jag förövrigt skriver detta inlägg från, samt hanterar bank-ärenden och skriver om sånt som känns. ett resetips! dator är tungt, ska du vara borta kortare än 8 månader så ta en ipad i stället! SUPERSMART. tack mamma, för att du övertalade mig.


just nu läser jag en bok som heter inte helt hundra av caroline heiner. s å   b r a. den beskriver alla mina kärleksrelationer samt mitt förhållande till kärlek på pricken och jag kan knappt vänta tills slutet och se hur huvudkaraktären löser det här med kärlek alltså, för jag lyckas minsann inte med det, jag skulle själv behöva alla världens råd som finns ungefär. är det någon annan som har läst, eller läser denna bok så säg! skulle gärna vilja ha en bok-kompis att diskutera den med. ♡ | pure café alltså. hit ska jag i morgon igen. och på fredag! vilken lyx! ha det fint! puss
 

Kommentarer
Postat av: Andrea

så himla mysigt!

2015-09-23 @ 16:09:44
URL: http://dddeee.blogg.se/
Postat av: ISA

Där skulle nog jag vara stammis, heheheh ;)

2015-09-23 @ 23:34:24
URL: http://Http://isabyl.devote.se
Postat av: Olivia

Bilderna är så fina!

2015-09-27 @ 19:22:08
URL: http://www.kaffedrickare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0