hannah, jag väntar på dig i göteborg.

onsdagstankar ☯ | förr var du mer en käraktär som då och då valsade förbi i min inre film men som aldrig riktigt stannat till. nu har du lagt dig till ro i mitt innersta.
 
var gång jag ser ditt namn eller blir påmind om dig så känns som sodastreamad sockerdricka, från topp till tå, ända ut genom armarna till fingertopparna, fingrar som vill röra. räkna. räkna fräknar. hålla din hand. röra. jag vågar inte tro på kärleken. den har svikit mig för många gånger. att du finns kvar när jag svävar i väg i mina orosmoln och på en resa högt över oceanerna gör mig varm.
 
att våga lita. jag har litat på för många förut. sådana som har sårat. svikit och sårat. jag har själv gjort det en gång. och jag ångrar det än i dag. all my tears has been wasted on another love, sjunger tom odell och jag tänker att det är pecis så. ändå har du lagt dig till ro i mitt innersta. och där ska du bo. där ska du få vara ända tills den dagen då vi får se sanningen. besvikelsen, så kan det vara. men inga tårar kommer jag att orka falla. jag kommer bara känna. uppgivenhet och ånger. eller så blir det kärleken. den kommer vara trevande. även om mina händer snabbt kommer finna sin vilja så vet jag inte om mitt hjärta kommer göra det. men det kommer vara okej. är det kärlek kommer du ha lärt dig att vänta på mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0