om lyckliga rutiner och nykärleken till det nya livet.

sista delen  | jag har ju berättat om min första och andra vecka i septemberskövde. ett nytt liv hade startat. att flytta hemifrån och börja nytt plugg och lära känna en himla massa nya filurer var både super läskigt och det mest fantastiska jag var med om. den bästa hösten kallar jag den. och här är sista delen jag tänker berätta om.


om morgnarna åt jag gröt med höst-smaker och om kvällarna hoppade jag på cykeln min för att fara på diverse olika sorters favoritbestyr. det kunde till exempel vara indisk middag och äppelpaj i min fina vän elins kollektiv. eller en liten tapas-dejt på restaurang, eller en grillkväll som i en del av nollningen vi hade tillsammans med sveriges akademiska coacher, som alltså är den förening jag blev vice ordförande i senare. 
 
men så kunde en stanna hemma om kvällarna också. och se på sagan om ringen med sambo-klara. jag har alltid uppskattat den filmen, men tack vare k som alltså är ett super-fan av både böckerna och filmerna blev jag som nykär och jag tror att jag säkert sätt filmerna tio gånger om sedan dess. älskar historik plus fantasy plus romantik plus magi. en underbar tillflykt från den allvarliga vardagen. 


om helgens kvällar blev det ofta festligheter sådär i början av terminen. under den tredje veckan var det utklädningstema och jag var någon slags kombinerad superhjälte och en annan gång var jag hippie. det var där hippiehannah kom till, ett smeknamn jag ofta får sedan dess. fint!
 
under denna vecka kom pappa och hälsade på mig. jag började den dagen, en lördag med en promenad innan frukost. "morgonsol, höstkrisp och en tom lekpark ovan en kulle där jag slog mig ner och mediterade. jag gör det allt oftare nu för tiden och det ger mig, faktiskt, förvånande mycket lugn!!" - coffeeworl. | sedan kom pappa på besök. vi fikade på helensgården, gick en lång promenad då jag visade honom runt på alla mina favoritplatser, samt skolan och såklart min fina innergård där vi tog en fika i höstsolen.


" jag har nyligen införskaffat gymkort på stc här i skövde och det har betytt att jag och min världsbästa rumskompis klara har kunnat svettats och samlat massvis utav bra energi i form av yoga och bodybalance. två pass jag älskar, särskilt bodybalance som avslutas med en meditation där jag jämt fäller en flod utav välbehövliga tårar. " - coffeeworld. 
 
på söndagen fikade jag hemma hos t. vi gjorde rawbollar och drack té och lyssnade på fin musik. jag hade funnit mina favoritpersoner, jag hade kommit i ro i rummet med kakelugnen, jag hade varit med om dansanta nätter och jag hade ägnat mer fritid åt meditation och yoga, höstpromenader och filmkvällar, och mindre åt höga krav och sociala medier. jag var nykär. stolt över att ha klarat av att flytta allldeles själv och fått så många fina vänner. alldeles själv! summan av kardemumman här är att en klarar definitivt mer än vad en tror. allting kommer bli bra. en dag hittar du dit du ska, och även om nykärleken en dag släcks så är just den där pirriga tiden alltid ett minne du kommer ha kvar. och på tal om pirrigheter och sånt som är minnesvärt, nu ska jag ut och upptäcka singapore botanical gardens, åh! ha det fint!  puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0