vårig jazz och lyckliga människor.

 
tre vykort från livet den senaste tiden. nummer ett symboliserar plugg, plugg, plugg. nummer två är en frukost, gröt med nötter och banan och jordnötssmör är som lördagsgodis ungärfär, som kakdeg. himla gott när jag vill lyxa till det lite, det är ju inte varje dag en unnar sig en burk jordnötssmör tyvärr. nummer tre är från när jag liselotte och ann-sofie åkte till hisingen på kalas. det var en utav de mest m-a-g-i-s-k-a kvällarna på länge. ♥


 
nu är det en ny vecka och jag känner verkligen att jag behöver säga till mig själv på skarpen för att uppehålla rutier som får mig att må bra. och det handlar inte om att äta såhär eller träna såhär eller plugga såhär, utan det är mycket snällare och, faktiskt härligare än så. den här veckan ska jag:

▼ unna mig ett fint äventyr i gbg.

▼ kramas jättemycket.
 
▼säga snälla saker till mig själv var gång jag tittar mig i speglen.
 
▼ påminna mig själv om att vara mindfull och uppmärksamma det fina i var stund. som nu, då jag noterar ljuset på skrivbordet som klara gav till mig alldeles spontant här om veckan, min fina stora kudde som är eminent bra att sitta på när en mediterar.
 
▼ skratta mycket. söka efter skratt. skämta så som jag gör när jag inte håller tillbaka, titta på roliga och serier, lyssna på roliga podcasts och prata mycket i telefon med pappa för han är bland det roligaste jag vet. 

▼ och, som jag nämnde i går så vill jag öva på att säga nej, försöka uppmärksamma och inse mitt eget värde, släppa alla jävla krav och, som även nämnt ovan utöva mindfulness.

▼ sist men inte minst vill jag lyssna på jättemycket vårig jazz och se mig om, på staden, i skolan, i parken utanför mitt fönster efter lyckliga människor. se deras leenden. för ni vet väl att sådant smittar - på riktigt? läste mycket om det i min första kurs. så nu ska jag ut och möta solen och krama klassisar och titta mig om efter lyckoleenden. men först, kan inte ni berätta om något snällt ni ska göra för er själva den här veckan? vore fint. puss!
 

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Det är så fint att du verkar så glad igen! Själv ska jag unna mig en resa över sundet till Köpenhamn med min bästa vän som kommer ner hit. Har inte åkt över en enda gång, fast jag bott i Malmö i ett och ett halvt år, men nu äntligen!

2015-04-20 @ 11:40:57
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: Anne Marte

skal ta bilder av trær som er så fulle av lyserosa blomster at det ser ut som popcorn, og smile mot solen, og høre på det stora monstret så mye at jeg kan alt utenatt.

2015-04-20 @ 12:08:22
Postat av: Sara

Det är så lustigt, allt du skriver håller jag själv på att jobba med alldeles precis just nu. Känner igen mig precis i det du menar och du formulerar det så vackert. Fortsätt kämpa, Hannah, du har kommit så långt! Fantastiskt fina fotografier också.

2015-04-20 @ 12:40:05
URL: http://jonatanlejonhjarta.blogg.se
Postat av: A

Jag lovar mig själv att titta uppmot himlen varje dag. Jag gjorde det mycket mer när jag var liten men numera har det blivit alltmer sällan. Är det stora staden som gör att blickarna fastnar i backen eller spikrakt framåt? Är det stress och oro? Är det för tidskrävande att stanna upp o se på himlen en liten stund? Jag ska göra det mer nu, oavsett väder. Är himlen blå - fantastiskt! Är den fylld av små bubbliga moln - då kanske jag ser tecken och tillåter mig att le och fundera. Är den alldeles grå- då gör det inte så mycket, det kan påminna mig om hur stor himlen faktiskt är och hur liten jag är, vilka oändliga möjligheter det finns och att morgondagen kanske blir klarblå igen. Är det natt- ja då ska jag titta på stjärnorna

2015-04-20 @ 13:17:17
Postat av: Alva

Jag ska unna mig tid till att göra saker långsamt. Skriva brev, yoga, läsa och le.
Kram

2015-04-20 @ 17:39:10
Postat av: Maja

Denna vecka ska jag unna mig ett yoga pass och glass i solen! Det är vår och jag ska ta vara på den vackra solen! Tack fina Hannah för all inspiration! Det vore fint om du skulle vilja berätta om hur du gör mindfulness och mediterar, skulle så gärna vilja lära mig! KRAM

2015-04-20 @ 17:46:55
Postat av: Anonym

Själv ska jag försöka fokusera på rätt saker när livet lätt blir så fullt av viktigheter, som skolarbete. Skolan är ju inte det viktigaste trots allt, och det ska jag försöka komma ihåg den här veckan. Sedan undrar jag vilket jordnötssmör du köper? Det ser ut precis som det jag brukade äta i USA och än så länge har jag inte hittat något likvärdigt i Sverige.. :) kram!

2015-04-20 @ 18:21:55
Postat av: ISA

Så himla bra punkter att tänka på! man måste va snällare mot sig själv <33

2015-04-20 @ 23:33:29
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: elise

superbra punkter och sådant sen faktiskt ser fram emot att uppfylla ju! :D

2015-04-21 @ 10:59:40
URL: http://singmyspring.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0