mitt livs bästa höst, hittills.

tisdag | och här kommer en liten fortsättning på det här lilla inlägget. en historia om min första tid i skövde och studentlivet som blev min nya värld för prick ett år sedan då jag började linjen psykologisk coach - kognitiv neurovetenskap och positiv psykologi. det är så härligt att drömma sig tillbaka, och bli påmind om allt det där fina som en lite glömt bort. det var kanske den bästa hösten jag varit med om, har aldrig mått så bra på insidan som då. jag var så jäkla lycklig med självförtroendet i topp och lugn ända in i de minsta vråerna i själen. 

 "tacksamhet. ett lugn. något har hänt. och jag älskar det. jag känner mig mer hemma här än någon annanstans." ungefär så skrev jag om min andra vecka i skövde. mitt nya hem. hösten hade kommit till staden och trots att ingen jacka behövdes ännu startade jag var dag värmande med en kopp utav det höstigaste téet jag vet! garants gröna chai masala. TIPS, TIPS.
 
tog min fina cykel till skolan varje dag. rostig och rosa. och kånken fick såklart alltid följa med!! och som vanligt äts det havregrynsgröt till frukost. den här gången med kanel, valnötter och äpplen från vår lilla innergård. äppellunden.
 
lite såhär såg mitt rum ut. något jag alltid, alltid drömt om är att ha en kakelugn i mitt hem och så vipps hade jag en!! åh, som jag älskat det där rummet. möblerat om hit och dit. suttit i fönsterkarmen och kikat ut över parken. spanat på snöfallen och solnedgången bakom kullen. kunde inte fått ett bättre första flytta-hemifrån-hem.
 
ett vykort från innergården, eller äppellunden som jag kallar den. var där här om veckan och kramade hejdå till kerstin och lars, damen som bodde under mig och min hyresvärd. så fina människor.  

jag träffade ganska snabbt på en väldigt trevlig man med blont ruffs, uppvikta jeans och markus krunegård i  hörlurarna. men jag var alldeles för mån om i mitt nya liv och min nyfunna lycka för att våga se hur fin han faktiskt var. jag vet att en inte ska ångra saker men önskar ibland att jag inte rivit sönder allt på det där viset. inte på grund av rädsla. så dumt. skrev mer om det här. 

lite såhär kunde jag se ut!! levde i vans, vinrött läppstift och slitna baggy-jeans. sensomrig. 

"min superplugg-helg var så himla fin. jag hittar ju inte någonstans här ännu och kan därför inte gå mina tankepromenader om morgnarna utan tar cykeln istället. den här morgonen till ett litet berg där jag lät tankarna snurra bäst de ville. så handlade jag kalasfrukost på vägen hem. en himla bra start på dagen!!" - coffeeworld.

 
äppellunden. här kunde en sitta och plugga. åt äppleskivor samt frukt-och nötbröd med margarin, drack te och virade halsduken ett extra varv om min hals. andra gånger pluggade jag med mina klasskamrater. under nästan hela höstterminen var vi alla sammansvetsade och hängde som ett stort gäng. lite senare blev vi mer uppdelade, men än då tyckte vi om varandra. saknar dem lite grann. men är också lycklig över att jag - som jag alltid gjort - går min egen väg nu. i dag ska jag packa och handla det sista som behövs. pirr och pepp!! 

ps. tack så väldans för era fina ord angående det här inlägget. det känns så fint att mina innersta tankesnurr också intresserar er. vill så gärna börja blogga lite mer igen. det får mig att må så. jäkla. bra. orden kommer liksom ut. dokumenteras. och fotografierna jag jämt knäpper får ett hem. tack för att ni finns och läser. PUSS

Kommentarer
Postat av: emma

så genomfint fint inlägg!!! gillar mucho

2015-09-08 @ 21:50:47
URL: http://eexx.blogg.se
Postat av: J

Så fint det låter! <3

2015-09-10 @ 07:51:45
URL: http://helavagenfram.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0